|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt mej ett KN direkt Air filter till min 328 E36. Köpte filtret mest för ljudets skull och får men lite extra effekt är ju de inte heller fel. Istället för att bilen går bättre så dör den helt efter 5500 varv samtidigt som ljudet ändrar karaktär helt. Vad faan är det för fel, nån som vet? | |
|
Hej mannen! En snabb fråga. Har du endast ett luftfilter och ingen avskärmningsplåt. Om du inte har detta så tycker jag att du ska prova det. Att den dör helt efter 5500 varv kan bero på att motor suger i sig varmluft. Har själv en 328 med sportluftfilter och den går som ett skott! Lycka till. Föresten har du någon mail, vore kul att prata med någon som har en likadan bil som en själv. |
|
|
Tjena! Har också öppet filter med avskärmningsplåt på min BMW och det går jättebra, var inga problem utan plåten heller.... Testa att montera tillbaka luftburken så att du verkligen är säker på att det är filtret det hänger på, verkar lustigt tycker jag. Mvh Patrik 325i -92 |
|
Bumse-man |
hm, hur har du gjort med vevhusventilationen? på bmw är det ju så att om det kommer in luft motorn, t ex om du öppnar oljepåfyllningslocket så stannar motorn. kan det läcka i vevhusv. kanske? bara en fundering.. |
|
Sitter en avskärmnings plåt monterad så det kan ju knappast va att den får i sej varmluft. Ska gå ut och prova att sätta tillbaks original igen. lill anders min mail e andreaslundqvist@hotmail.com |
|
|
En fråga! KN filtret var det ett universal eller ett kit Ska också köpa filter och har inte hittat nåt till 328 M52. Kolla luftmängds mätarn sitter den kvar ? En tanke, Kimpa |
|
| Har fixat sig med filtert nu. Fick dra en grövre slang från fronten. Så nu går den bra. Verkar som om den drog i sig varmluft. Köpte mitt filter hos BSR, ett kit med avskärmningsplåt för 1550:- Är inte så bra på siffer betäckningar va är M52? | |
|
M52 är motortypen. Tackar så mycket skall ringa dem på en gång !! Kimpa -96 328 Touring |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.