|
|
|
|---|---|
|
Nån som har installerat larm (ej original) i E39 och kan bidraga med inkopplingsanvisningar, kabelfärger och övriga tips? Rör sig alltså om eftermontering av larm som använder originalstyrning från c-låset osv. Inkoppling på CAN-bussen hade varit önskvärt, Cargard kommer med ett sådant, men det lär dröja ännu några nånader så det får väl bli ett konventionellt larm. FP | |
|
Jag håller på med larminstallation i min e39:a, med fjärrlås, har fått en beskrivning av en kille på jobbet som jobbar med larm och telefoninstallationer i bilar hos oss, men färgerna stämmer inte riktigt med kablarna till dörrarna. Jag har har papprerna på jobbet så jag kan lägga in dom på forumet imorgon CHS |
|
|
OK, bra. FP |
|
|
Folke! kolla din mail CHS |
|
|
Tjenare. Jag har precis fått tillbaka min bil efter stöld av lysen och gps mm så nu skall jag installera ett cargard t70c men har kört fast. Kan du skicka lite tips till mig med? |
|
|
Maila till fp01@telia.com så skall jag se om jag hittar lite dokumentation. FP |
|
|
hjalmac: Måste få fråga, det var inte din bil som stod utanför Blombergs på Lidingö, strippad på nästan allt? Såg en 530 där för ett par-tre veckor sedan när jag skulle besiktiga en parkeringsskada. Oerhört tråkigt i alla fall för den ägaren. Att man inte skall få ha någonting i fred är för jävligt rent ut sagt........ Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
nä det var inte min. jag blev av med allt i februari och hämtade bilen för 2 veckor sedan. Verkstan som min bil var hos hade fått in en silvrig 530 kombi för tredje gången som har stått inne i stan. Den ägaren var lite less. |
|
|
hjalmac: Tråkigt i vilket fall som helst. Vad gick det hela på för din del, jag tänker vad kostade det försäkringsbolaget? Det var aldrig tal om att de ville lösa in bilen i stället för att reparera? Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Dom ville helst av allt lösa den men jag sa aldrig i livet. Letade ju i ca 1,5 månader på nätet innan jag hittade den men den fick bara stå orörd i 2,5 månader. BMW ville ha 118,000 så det blev en flytt till en annan bilverkstad som tog 93,000. Tror det blev 4000-5000 kr till på det innan den var klar men nu så glänser den i vårsolen igen |
|
|
hjalmac: Jag förstår dig. När man väl hittat pärlan vill man inte släppa den :) Att råka ut för en sådan här stöld är bland det värsta som kan hända eftersom rep. notan ofta blir riktigt hög vilket leder till att Försäkringsbolagen vill lösa in bilen hellre än att reparera den. De värderar bara bilen som vilken som helst på "blocket" även fastän man kostat på den och tagit hand om den........det är för jävligt. Bra att du skaffar ett riktigt larm, har själv Cargard T70, det var det första jag skaffade när jag regbesiktigade bilen. Även fast jag har larm så har jag blivit av med dimljusen och i samband med den stölden fått kofångaren repad. Lider med dig och hoppas nu de håller sig ifrån din pärla framöver. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
här är lite roligt som skall in i min bil med Länk |
|
|
Mja.. Rätt mycket varningar i manualen, hela sidan full... Länk Kräver ett piggt batteri, 60-80A säkring.. Tanken är ju god, principen används ibland i andra sammanhang i samband med larm osv, fast priset, lite drygt 4000 inkl transport (som farligt gods) avskräcker ju lite, sen tillkommer installationen. Man kan ju framkalla lite illamående med ljudeffekter om man vill, eller lite elstötar när buset tar i bilen.. men man får inte.. FP |
|
|
Jag skulle också behöva lite installations dokument, har mailat till fp01@telia.com Mvh Karl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.