|
|
|
|---|---|
|
Hur går jag tillväga för att byta mina hjullager bak och vad behöver jag för verktyg? Har sett att det sitter en konstig navbult där bak som inte ser ut som den där fram? | |
|
Mitt tips, dock E34.... Länk Räddningen inledd... Länk |
|
|
Fy fan det verkar riktigt jobbigt... Hur kan jag testa om lagrena är friska utan att ta av dom? |
|
|
Har du oljud? Tänk på att jag bytte lagren pga. att jag var bombsäker på att de var slut, men icke, det var däcken! Känner en däckkille och han bekräftade att däck kan bidra med riktigt mystiska ljud ibland, testa med ex. vinterdäck först... Men farsan min hade problem med lagren bak på sin E36:a, tror inte det var lika bökigt att byta på den som på E34 Räddningen inledd... Länk |
|
| Ja jag har skumma oljud i 30 och 90kmh men jag ska prova byta till vinterdäck först... | |
|
På min, visserligen E34 var vä. hjullager i bak slut. Det "brummade" ganska bra speciellt när man svängde till höger. Upptäckte också i våras när jag skulle hänga på sommardäcken att hjulet glappade rätt ordentligt, bytte lagret förra veckan. Hissa upp bilen i bak med hjulen sittandes på, greppa tag om hjulet ung. kl 6 och 12 och försök att vicka det in och ut. Har du glapp så skall det kännas. Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.