AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.484

Fejk M-bil

Sida 4 av 7
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Bmw_Man: efter att varit på Liseberg igår och testat nya Kanonen som någon sa skulle gå 0-80 km/H på 2 sec så kan jag säga att tjejerna var villiga att vänta 40 minuter på att få en åktur till ;) men det var ju på 2 sec så 4 kanske inte funkar...tänk att F1 nissarna schumi och kimmi osv pallar av sån aceleration varv efter varv för det är ruskigt snabbt!

Godnatt//

Mpower
kilroy
Håller med Paap Reeder...när man skall upp till bevis kvittar det hur mycket man dekalstylat sin bil...

Det finns i Malmö ett antal, både dekalstylade och ombyggda, BMW. Dekalstylingen består oftast av M3-märkning medan ombyggnationen oftast består av mer eller mindre (oftast mindre) fantasifulla hemgjorda avgaspipor.

Dom känns lättast igen därför att dom nästan aldrig ger sig ut på motorvägen...väl där avslöjas dom genast...

Att cruisa omkring i stan i 50 går ju bra...alltid lurar man nån...

Jag har lärt mig att känna igen en hel del av dom. Numera räcker det att varva upp M5:an vid rödljuset för att dom snabbt blir väldigt intresserade av något närbeläget skyltfönster och plötsligt så har dom inte alls så bråttom längre...

Mvh kilroy

kilroy: Det där känner vi igen ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Det är ju fler brudar som går att plocka upp när man cruisar runt i 50 än vad det finns på motorvägen när man försöker toppa.

Lättare att plocka upp någon om man har en Ferrari med Fiat 127 motor än om man har en Fiat 127 med Ferrarimotor.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Att man inte tycker om en bil som är falskskyltad (M3-märke på 320i eller likn.) förstår jag helt. Att man däremot ifrågasätter om man ska kunna ha M-märke på en M-utrustad bil eller ens ha M-utrustning på bilen förstår jag inte ett spår av. Det måste vara bland det dummaste jag har hört.
Min 323i E36:a är 100% original från fabrik rakt igenom förutom ett par högtalare och nog har jag M-emblem på mina sidolister exempelvis. Det är fabriksmonterat!
Det finns hur många M-emblem som man kan få monterade från fabrik som helst men dessa ingick i "sportpaketet"! Att man kan tycka att det är dekaltrimning tycker jag är helt befängt.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Det finns ju massor med företag som "dekaltrimmar" redan från fabrik.

Oftast så brukar det ju blomma ut till fullo så fort en modell börjar närma sig slutet i produktlivscyklen och man försöker hålla upp försäljningen med att slänga på lite billga attribut som ska förknippa produkten med det dyra högprestanda varianterna.

-V8 njurar/huv på 520/525 för att hålla liv i E34n 94-95
-M-paket
-Facelifts
-Audi funderar på S paket har jag hört
-Volvo har ju slängt med att antal paket i alla år

Alla gör det.....

kilroy
BMW_MAN*

Åtminstone i Skåne tror jag damerna är smartare än så...här är vi inte så lättlurade...

-----------

För övrigt verkar det föreligga en viss begreppsförvirring när det gäller "dekaltrimning"...M-paket, facelift + diverse andra, mer eller mindre fabriksmonterade delar, är inte vad jag kallar "dekaltrimning".

M3-emblem på vanliga 3-serien, M5-emblem på vanliga 5-serien, hemmabyggda avgaspipor (oftast fula som synden), sönderstylade bilar oavsett serie...allt sånt innebär enligt min uppfattning en klar töntstämpel.

Mvh kilroy

"Det finns två slags kvinnor: de som alltid pratar och de som inte kan hålla tyst"
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Sorry att göra dig besviken kilroy....

96.3% av den kvinnliga befolkingen kan inte avgöra om det är en äkta M5 som rullar förbi i 50 km när de går på trotoaren, eller om det är en vanlig E39 med M-optik och M5 fälgar, tyvärr....
Köra M5-look E34 med det primära syftet att plocka upp "lättlurade" brudar... håhåjaja :D

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det kanske är värre än så BMW_MAN. Det kan rent av vara så att 96,3 % av den kvinnliga befolkningen inte ens bryr sig om skillnaden mellan en äkta M5 och en E39 med M-optik, även om de skulle kunna se skillnaden.
Tjejer kollar på bilens färg och om den ser "tuff" ut. Några bokstäver eller siffror hit eller dit är det inte så noga med. Har jag mycket fördommar eller??? ;)
Jag har bara träffat på en person som direkt sett att min 540iM inte är en M5, frun till ägaren av kungens gamla M5 E34 3,8;) "Höjden var fel" Ingen annan! Trots avsaknad av M-märken annat än på M-Parallellhjulen, vid en M/Alpina träff förra året, fick jag frågan av en fd M5 E39 ägare, är det en 95:a? Med förvånad blick, när jag sa att det var en 96:a, Asken trodde att det var en M5, han med, så jag tror inte att det är så lätt att se skillnad för dom flesta, då har jag bara bytt ut hjulen och bagageluckelåset/Amerika skylthållarna från fabriksutförandet, allt annat är original, OBS inga extra M-märken kommer hamna på bilen, utom på kommande M5/M540i-95 bromsok förstås;) Fast nu glömmer jag bort, att jag vid nästa BMWCS träff i Solna, kommer att beställa M-instegslister, dom som sitter på 540iM-Sport/M540i.

Mvh Stephan
kilroy
BMW_MAN*

Jag tror inte heller det är så många kvinnor som ser skillnaden men du missförstod mig...det är ägarna dom genomskådar...

Pojkar som kör med falsk varubeteckning på sina bilar och därmed avslöjar dåligt självförtroende, bristande fantasi och ytlighet har ingen vidare framgång hos kvinnor...

Mvh kilroy

"Det finns två slags kvinnor: de som alltid pratar och de som inte kan hålla tyst"
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Kilroy - "Pojkar som kör med falsk varubeteckning på sina bilar och därmed avslöjar dåligt självförtroende, bristande fantasi och ytlighet har ingen vidare framgång hos kvinnor..."

Även om det är rent mjöl i påsen och en riktig racer så tror jag potenta bilar mer skrämmer bort än lockar kvinnor. Så om man verkligen har 400 hk under huven så tycker ju 99% av den kvinnliga befolkningen att det är stendumt, en kukförlängning, en felsatsning och slöseri med pengar och jordens resurer, tyvärr...

PS, Jag har själv en bil med +400 hk i garaget så det är inget påhopp på någon annan. DS

Nä nu ska jag sluta fjanta i den här tråden.
kilroy
BMW_MAN*

Jag håller med dig om att många kvinnor ser på bilägandet med andra ögon än våra. Det är viktigare att bilen är praktisk och ekonomisk sett med kvinnliga ögon. Objektivt sett har dom ju faktiskt rätt...

Att potenta bilar mer skrämmer bort än lockar kvinnor får nog stå för dig...

Mitt resonemang går ut på att det egentligen inte handlar om bilen som sådan utan om de personliga kvaliteer man avslöjar med sitt bilägande.

Sysslar man på fullt allvar med "fuskmärkning" av sin bil, eller annat liknande trams, så har man knappast lämnat mopedstadiet om man ser det ur ett mogenhetsperspektiv...

Om det är något som flickor/damer ogillar så är det omogna män/pojkar...

Mvh kilroy

BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
"Om det är något som flickor/damer ogillar så är det omogna män/pojkar"...som gillar dyra övermotoriserade resursslösande och penningslukande opraktiska bilar.......

Men jag älskar sådana bilar i alla fall. :-)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>betan, brukar se din bil tror jag. Har larm på ditt företag plus att jag har jobbat där. Kan tänka på fel ställe iofs kanske...

Sen ang stylade bilar som håller sig ifrån motorvägen. Blev utlockad av en Snab 9X00 i måndags. Det var roligt! =)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Tycker det känns fånigt att försöka se snabb ut men inte vara det. Det är ju oftast inte så svårt att syna. När jag ser en "M-bil" som inte är det så utgår jag alltid ifrån att ägaren är en wannabe-poser som vill synas, men sitter med absolut klenaste motoralternativet.
Kan ju vara för att jag själv alltid sätter funktion före form. Därmed inte sagt att man inte kan ha båda :-)

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
IQ=PI "Kan ju vara för att jag själv alltid sätter funktion före form. Därmed inte sagt att man inte kan ha båda :-)"

Se upp nu. Om man åker i en Z3 så kan man ju bli frånkörd av en T5 kombi med lite trim under huven.

Hmmm...funktion för form.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
300+ det beror på för min gamla bil har du köpt av mig(318) och den nya 328 har du ju också sett ;) hoppas du är nöjd med pärlan,satte ju dit m dämpare bak..jobbar på Ica lagret och det har du med ja.helt rätt!!

hellre ulv i fårakläder än tvärtom..men original M paket funkar väl!?

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.