|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
| Hrm... jag tror att jag talar för oss alla när jag ställer frågan; vad menar du med "vill vara - men bara man själv tror att man är - är inte." ? Är nog inte den enda som vill veta vad du rökte imorse. :\ | |
| Det han menar är precis det som ajg sa förut. Att dekaltrimma upp sig till något man egentligen inte har... löjligt helt enkelt. Erkänn du har en E36 318 eller E36 320 med M3-märke nu untouchable ? | |
|
Nej det har jag inte, sorry. "Det han menar är precis det som ajg sa förut. Att dekaltrimma upp sig till något man egentligen inte har... löjligt helt enkelt." Är det inte lite dubbelmoral nu? Tycker det är minst lika löjligt att dekaltrimma ner sig till nåt man inte har... |
|
| Då ursäktar jag så mycket för påhoppet ;). Ganska kul diskussion hur som helst även om den inte tillför särskillt mycket till forumet. | |
|
Haha, lugna puckar ;) Jo det är en rätt intressant diskussion, personligen så tycker jag att det är grymt att ha en sleeper, men jag vill ändå provocera lite här på forumet iaf :P Tycker att det här med dekaltrimmning fungerar åt båda hållen, det är lika fel att trimma ner sin bil som att trimma upp den. Visst är det väl ballt att hänga av Volvo Turbos med en nertrimmad M3:a, men att enbart ha plockat bort märket för att skrämma ett syskon "325:a t.ex", det är ju bara pinsamt. Jag menar, jag vet en kille som var sne på min polare och ringde till honom och sa nåt i stil med "vaddå, kom så tävlar vi då!", killen som ringde hade en Z3:a, min polare hade en Golf CL på 75 hk... blir det verkligen någon match? Och kommer resultatet vara nåt att skryta om? Tycker det är samma sak med att rasta 325:or med M-modeller, det är ingen match och kommer aldrig bli något man kan skryta om. |
|
Paap Reeder |
... så här är klassindelningen i mina ögon längs vägarna när jag kikar ut bakom V12:an i omkörningsfilen - Alla bilar kan indelas enligt tre huvudklasser: A) exvis BMW: Vill vara .. - Är .. - Erkänd ..! B) exvis Oprius: Vill vara .. - Tror själv att man är .. - Men är inte ..! C) exvis Clio: Vill inte vara .. - Gör så gott man kan .. - Duglig ..! I varje klass finns ett antal märken ... i sinsemellan olika "rangordning". A - har uppnådda värden på full prestanda & prestige B - försöker på olika oschyssta sätt nå till A C - prestigelös Länkens inledande bil hamnar således i klass B ... d v s jag tar hellre cykeln! MVH /// Paap R |
| Hej, när jag blir omkörd av en bmw M eller snabbare än min iaf så skriker jag grymt öss på för faan eller något i den stilen,jag blir inte lack iaf.men om en merca gör det.....inte lika kul kanske...drog lite mot en 745 ut från växjö för ett tag sen och blev ifrånkörd men men det är en sjyst bil!!HA det nu tar vi en ÖL. | |
|
Paap skal jag ta åt mig? Var går gränsen? Är det ok med ett M men inte en trea eller femma bakom? Jag åker hellre bil än cyklar då det är lite mer prakriskt. Hade själv nog inte satt dit M märket men nu när det väl sitter där? -Phil |
|
Paap Reeder |
... ingen skall ta åt sig nått. Det är bara mina privata ideer. Men ... man kan endast "dekala" det som står på typskylten på hö stötdämparfäste ... inget annat ... för då hamnar man i klass B enligt min mening. OBS att styling kan göra att man flyttas från A -> B. Exvis takvinge på en E 32 / 750 = > ... klockrent B. MVH /// Paap R |
|
Paap > I vilken klass hamnar min (nu nedmonterade) 325i (med M-paket) med ett från fabrik monterat M emblem på bakluckan? A eller B? Hur ställer man sig till det omvända resonemanget, en M5 med 518 emblem? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Eftersom M-paketet inte är exklusivt för M3 så är det väl absolut inget problem? Det kunde väl beställas från fabrik? Dessutom är det jäkligt snyggt, är själv sugen på en M-front. M3- och M5-märken däremot gillar vi inte! Bilen: Länk |
|
|
Mitt tycke ang bilar , hellre en ulv i fårkläder än ett får i ulvakläder.... Billy B10 Länk |
|
|
Jag har nog ett får i fårkläder tycker jag personligen. Jag tycker bara att orginal M paket ser ganska nromalt ut. Tycker att både e36 och e34 ser rätt ut när det sitter på. E34 540 med 540 läppen nertill och sidokjolarna ser också ok ut. Vad gäller det lilla M et så kommer jag väl troligtvis ta bort det. Har lite jobb kvar med bilen innan det sker dock. -Phil |
|
Paap Reeder |
.... alltså detta är inge stort problem. Går vi till min E28 / M535 så står det stämplat just M535 på "chassiplåten" och jag har också ett M på luckan (och t o m fram!) Köper jag så en E28 / 518 med shadowpaketet och flyttar över "M-kitet" från M535:an ..... skall jag då sätta på ett M på luckan bak på 518 eller ej?? Jag menar att man inte skall göra det ty det finns ingen M518 tillverkad. Jag kan inte heller sätta dit ett volvo-märke ty det finns heller ingen volvo 518 tillverkad. Satt i BadenBaden idag mellan regnskurarna och bläddrade i IKEA-katalogen. Vad f*n får man se där!"#¤% ... jo kopior av ittalas små whiskyglas á 29:-. Originalen ligger på ca 130:-. .. men .... men börjar man bara litet lätt analysera finner man att färgerna saknar "det", kanten mot läpparna inte är rundad utan skuren och att insidan av glasbotten inte är välvd utan kantig ... d v s pressat smäck! VD för IKEA bräker på insidan att IKEA sänkt priset men inte kvaliteten. Tacka för det när den redan från början är i botten. Jag drar hellre i mig lördagens Kosken direkt ur flarran än skär upp läpparna på IKEA´s kopior. (... nu bvlir det sauna på lördagskvällen) MVH /// Paap R |
| Alltså, svenskar med sina halvkrossade glas. Till och med på krogen så får man räkna med att skära upp läpparna på ett sprucket glas. typiskt svenskt. Ett glas är inte förbrukat innan det har gått i tusen bitar verkar det som... Förövrigt: Låt folk ha vad dom vill på sina bilar, det är trots allt ett fritt land vi lever i. Eller? ;) | |
Paap Reeder |
.... helt okej att sätta på vilken dekal som helst var som helst och åka med vilken kopia var man vill .. . men samtidigt klassar man sig också. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder: Gillar dina inlägg och kan väl till ganska stor del hålla med :)) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Jag har bytt uppfatting nu. Mycket bättre att ha en 520 som ser ut som en M5, än att ha en M5 som ser ut som en 520. Varför, jo för att 520an med M5 utseende ser ju bra och snabb ut hela tiden, även parkerad hemma på tomten. M5an som ser ut som en 520 är ju bara ball i 2 minuter då man kan köra i 300 på Autobahn. |
|
Paap Reeder |
En liten travestering på ett gammalt kinesiskt ordspråk: ... men till slut säger flickan ja! "och byxorna skall av och man skall upp till bevis" .... inte bra för självförtroendet om det då inte håller vad man lovat. MVH /// Paap R |
|
Få brudar blir villliga av 4 sekunders acc till 100, 18g i kurvorna och 300 blås på motorvägen. Däremot är en bil som ser fin ut inte alltid fel......... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.