|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
| betan, håller med till 100%. | |
| Bilar med M-pkt tycker jag skall ha ett M eftersom dom är just det och inget annat. ;) Min har ett M från fabrik. Men jag skulle aldrig få för mig att smeta dit ett M5 emblem... | |
|
PowerMac: Bra sammanfattning. Enbart ett "M" säger inget om motorn. Personligen tycker jag dock att det är snyggast utan nåt emblem alls, förutom BMW-emblemt i mitten förstås. |
|
|
deejaywasp Nope, har inte det... har inte ens en bil nåmer, men jag ska kolla på en schysst E30 nästa vecka :P Men allt jag ville säga var att så fort nån smällt på ett M3 emblem på en 320 eller liknande så blir det världens gnäll, men om nån sätter ett 318 emblem på en M3:a, då är det bara coolt... tycker det är lite konstigt, för det är inte så jävla coolt i längden att rasta ovetande 325:or med en maskerad M3:a. Att bara ha ett M-märke för att kärran är M-utrustad, det är en helt annan sak som är fullt förståelig. |
|
|
Tycker det är BMW eget fel som släpper M paket till lågprestanda vagnar. Tycker att det har gått inflation i M märket, Förr stod ju M för att det var en unik sällsynt bil som hade utomordentliga prestanda. Nu kastar man ju p M både här och där utan att ha något att komma med, vad har tex M att göra på en 523a ???? Hur kan den ens vara i närheten av M i någon form?????? |
|
| Ja, jag tycker det ligger lite i vad du säger BMW_MAN. M-begreppet blir lite urvattnat. Jag skulle också vilja se att det var mer serlösa sportgrejor i M-paket, istället för en massa kosmetiska prylar som inte gör bilen sportigare att köra. Det vore mycket trevligt om M-paket innehöll riktig diffbroms, ställbar fjädring, kanske rent av ställbara cambervinklar, men det vore väl att hoppas på för mycket. | |
| Ett M-pkt på en E39 förvandlar en valross till en delfin. ;) | |
|
Audi har ju börjat med S-line som är någon liknande historia. Så mycket S-line emblem så att ögonen kroknar... :( Det är väl en del i BMW och Audi's profilering, att framhäva sportigheten och knyta an till motorsport. Tycker liksom många andra att konceptet urvattnas... Mvh, /Wille |
|
|
Kan någon kunnig person berätta vad skillanden på M-chassi till en 328 och M3 chassi är,har visst ett till min och den är rätt satt i backen. tyvärr hade jag inte körkort när brorsan hade en M3 så jag vet ej just körupplevelse skillnaden??någon kanske vet... Mpower |
|
|
Hej ,igen alla som tycker det är jobbigt när man smäller på ett 320 emblem på Bmw-s värstingar som vi alla tycker är specialla bilar, hört talas om ULV I FÅRA KLÄDER??Det är ju gammalt knep :) Den första bil jag tänker på är en Gul porsche RUF från slutet av 80 talet den gjorde 339 km/H och såg ut som sina syskon med 230 hp Mpower |
|
|
Det som är "coolt" med en låt säga M3:a med 318 emblem är att när svensson kommer i sin v70 och tänker att "nu ska jag damma om den här kaxiga bmw föraren med sin lilla fjutt motor" blir lite ställd när hans volvo v70 2,5T inte ens kan dra ifrån en 318.. Det är rolig. Får säkert volvo föraren att tänka resten av dagen ifall hans turbobil verkligen går så bra som han tror. Däremot om man gör vice versa, dvs sätter på ett M3 emblem på en 318, då kommer ju volvo föraren triumfera över att hans 2,5 liters maskin med turbo minsann drar BMW:s värstingmodell. Tycker att M bilar förtjänar M3, M5 beteckningen, inte de andra bilarna. Dock M emblem för M paket eller liknande är väl okey, personligen föredrar jag inget alls. Diskretare så. |
|
|
318i-beteckning på en M3 anser jag är mer okey än tvärtom. Dock skulle JAG aldrig få för mig det heller ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
MD -> "Det som är "coolt" med en låt säga M3:a med 318 emblem är att när svensson kommer i sin v70 och tänker att "nu ska jag damma om den här kaxiga bmw föraren med sin lilla fjutt motor" blir lite ställd när hans volvo v70 2,5T inte ens kan dra ifrån en 318.. Det är rolig" Är det lika cool/kul när en turboladdad Volvo 240 hamnar bredvid en sprillans M3 och sedan fullkomligt krossar M3an. Där kan man väl tala om den ultimata sleepern..... |
|
|
Men hur coolt är det att köra 50 mil på raken i den volvon...ha d Mpower |
|
|
Tycker fortfarande att det är lite underlig att ha en massa M attribut utan att ha M prestanda. Det är ju som styling utan prestanda. Det är ju som att gå ut med Cindy Crawford men inte kunna prestera för att man är impotent. |
|
|
Bra nivå på diskussionen för en gångs skull! Det kommer säkert ngn snart som klagar på kvalitén i diskussionen men så är det ju alltid. Nåja, jag är nog mer den som tar bort M3-märket på min M3:a och behåller 318-märket på min 318. Fast nu satt det inget märke på ngn av dem när jag köpte dem och så har det förblivit, snyggast. Funderar på att ta bort BMW-mäket på bakluckan. Det blir oxo snyggt! Snyggare? Hhrrmm /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Ok men då hade min bil alltså M på bakluckan från fabrik. Om M-paketet nu är fabriksmonterat. Har ej diffbroms :-( kanske inte behövs med den motoreffekten heller Har inte heller M-chassie, har (H&R) Länk Där ser man det omtalade M-et -Phil |
|
|
Om man har ett M emblem från fabrik monterat är det väl inte så mycket att prata om. Då är detta ju något som BMW själva står bakom. Givetvis behöver man inte stå bakom allt som BMW gör (design, utrustning, ja allt) men om BMW själva vill visa på att en bil har M paketets utrustning varför ska man som konsument skämmas för att visa det. M3 märket kan jag dock känna som lite väl överflödigt, då symbolen får ett annat värde. M3 står ju för både stil och motor. M står ju inte för motor. |
|
|
300+ man tar INTE bort BMW-märket! Inse! Smålänningar.. ;-) Ha D! |
|
Paap Reeder |
..trådens inledningslänk hamnar i min klass B) vill vara - men bara man själv tror att man är - är inte. Lika otänkbart för mig att köra en sådan bil som en opirius ... kanske värre t o m. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.