AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.475

Fejk M-bil

Sida 1 av 7
Vad tycker egentligen "pöbeln" om sådana här bilar:

Länk

Alltså en icke M-bil som utrustats med allt, inklusive ett falskt M-emblem bak, för att se ut som en M-bil. Alla får ju naturligtvis göra som de vill och det finns väl värre saker här i världen, men jag skulle nog tycka det var lite skämmigt...lite väääl mycket posör.
M-aerodynamikpaket är snyggt. Jag är själv lite kluven till att ha det på en standard 3-serie, men visst, det är OK! M-emblem, och speciellt ett M3/M5-emblem på en standardbil tycker jag däremot är väldigt löjligt, om ni ursäktar. Vilja men inte kunna. Det gör dessutom att de som inte är insatta "jämnställer" M-bilar med "batchade" standardbilar.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller med! M-paketet är riktigt snyggt,och att ha de på en vanlig 3-serie är väl inget problem...
Men att ha ett M-emblem på en icke M-bil borde va totalt förbjudet!!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Helt OK att ha ett M-emblem om man har M-aerodynamikpaket på bilen! Speciellt om det är fabriksmonterat.

Enbart M-emblemet står ju bara för M-utrustning.

Däremot att ha M3/M5/M6 emblem på en bil som egentligen är något annat känns lite "omoget".
BmwMutte
annars är det ju snyggt utan emblem oxå.. har varken ///M eller BMW på min
@ micke80

I detta fallet menade jag M3/M5/M6 emblem, som på bilen i länken. Sorry, var kanske lite otydlig där.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag tycker det är mycket löjligt med M3/M5 emblem på en bil som inte e det!

Såg en helt vanlig E46a häromdan, utrustad med 15 tums fälgar, oranga blinkers osv. med ett M3 emblem på bakluckan...!

Min Bil - Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Att ha en bil som "ser värre ut än vad den är" skulle jag aldrig vilja ha. Däremot går tvärtom bra.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Håller med Nockenwelle.
Tycker alla BMW med orgina M-paket ser ut som standardmodellerna borde sett ut från fabrik.
Korrekt
Har själv en e34 med M-Paket med ett litet irriterande M på bakluckan.
Gillar inte riktigt att folk dömer en som idiot,
"tror du att du är ngt"
"tror du själv att det är en m5 eller?"

För mig gör det lilla M varken från eller till. Snyggare utan kanske renare. Men jag hänger mest upp mig på att andra som inte kan ett skit om BMW knappt har haft att göra med en BMW, fäller sådana kommentarer.

-Phil
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
M3/M5-emblem på en icke M-bil känns otroligt som tidigt 90-tal. Tycker för övrigt att M-bilarna var roligare då när de såg ut som vanliga bilar men var totalt överlägsna allt annat. Nu är de varken eller på samma sätt som då. (Kommer jag bli skjuten för det eller? ;)

Däremot har jag svårt att förstå dem som inte tycker att man får ha M-sportpaket på en standardbil. Det är väl inget fel i att ändra bilen så att den ser bättre ut och får bättre väghållning? Det är ju faktiskt originaltillbehör och man ser ju lätt ändå att det inte är en M-bil.
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Hur kan ni sitta och gnälla på folk som sätter M3/M5 märken på sina bilar när vissa av er gör exakt samma sak fast tvärtom, nämligen sätter 520 märken på M5:orna osv?! I en massa trådar så läser man om folk som skaffat en M3:a och satt på 318/320 emblem och tycker att det är SÅÅÅÅ COOLT ATT DRA IFRÅN DOM DUMMA JÄVLARNA SOM TROR ATT MAN BARA HAR EN LITEN SNIKEN FYRA, HÖHÖ! Det är tamejfan det absolut löjligaste som finns...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Skillnaden är att om man sätter M3, M5 på en bil som inte motsvarar märket så försöker man fejka sig till status. Något som man troligtvis inte har råd med. Gör man tvärtom, dekaltrimmar ner sig är det ju helt OK. Kan vara ett sätt att få ha sin bil ifred. Används det i rejsingsyfte är det klart att det är aningen omoget, men det är fortfarande minst lika omoget att dekaltrimma upp sig till något man inte har.
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Aha, så om man sätter ett 320 emblem på sin M3:a så är det okejj eftersom att man äger en M3:a och inte är en fattig jävel som bara hade råd med lilla sexan?

Såhär tycker jag iaf, om omogna snubbar med M3/M5's fejkar modellbeteckning så ska alla få göra det, även dom som har mindre modeller.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>Untouchable_E, ödmjukhet är mycket tuffare än lögn!
(jag har dock inget emblem på min bak)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har faktiskt aldrig sett någon som dekaltrimmat ned sig. Däremot har jag sett många många BMW som dekaltrimmat upp sig, särskilt vad gäller M3 E36. Varför?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Kommer ihåg en annons på blocket förra sommaren där det var en snubbe som sålde en E36 328 cab. Ett av försäljningsargumenten var att bilen såldes med ett M3-märke :))
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Alltså, att köra runt med en M3:a som saknar märke just för att man tycker det ser cleanare är ju helt okejj, men att pilla bort märket enbart för att få andra att tro att man kör en t.ex 325:a... det är liksom omoget på nåt sätt.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Eller så vill man vara diskret helt enkelt. Till skillnad från de som monterar på jättevingar på sina bilar och dekaltrimmar framruta m.m.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det kan nog vara lite kul att köra runt med 320 märke på en M3 E-36 det blir ju så många fler rödljus race då ;) men skicka på 320 emblem på en M3 E46....då lurar man bara sig själv!!
JAg skulle dra mig från M3 emblem på min 328:a där har ni min åsikt.

Mpower
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Untouchable_E: lugna ner dig lite, ta en öl eller en glass, ut i solen o putsa på din 318 med M3 Emblem, för visst har du det :)

Annars föörstår ja inte varför du hetsar upp dig så o går till motattack.

_______
/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.