|
|
|
|---|---|
| kan nån som kan tala för mig hur man tar ut nummerskylts belysningen på en e36, har ej instruktionboken kvar. ska byta glödlampa annars släcks aldrig färddatorn. tack i förhand | |
| och va de e för typ av glödlampa? | |
|
Det är bara skruva ut den gamla vid macken och sen gå in och köpa en likadan. Står ju modellbeteckning på lampan... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
Mr_Knight |
nyss bytt på min.. du tar ju som du kanske vet inte bort glasen utan hela "listen" som omsluter öppningsknappen.. sitter med fyra stjärnskruvar om jag inte minns fel.. rätt simpelt! =) //Martin |
| ja ska göra de imorrn då tack | |
|
Inte på min, just skruvarna är så jävla rostiga så spåret inte finns kvar i dom (!) Blir att borra bort.. roligt värre.. inget jag gör utanför macken iaf :D |
|
| asså jag försökte ta ut själva glaset men de verkar omöjligt. försökte från höger o vänster men de går inte e lite rädd fö att spräcka glaset, de verkar vara enda sättet | |
parolof |
de ska skjutas åt sidan (vänster) sedan dras ut |
Mr_Knight |
hold your horses! på min kärra går glasen inte att ta bort, du måste skruva bort de fyra skruvarna på listen, busenkelt! Glaset ska alltså inte tas bort! Utan listen som jag tidigare skrev... //Martin |
| oki jag ska kolla på de | |
parolof |
Mr_Knight, det är ju det vi säger, bort med listen först, sedan skyltbelysningen |
Mr_Knight |
ok, i see.. fast du tar ju i vilket fall som helst aldrig bort glaset.. det sitter på listen, bara själva lamphållaren sitter i karossen under listen och den sitter rätt löst vill jag minnas. när almaz sa att det kändes som att glaset skulle gå sönder tror jag han menar glaset i listen //Martin |
parolof |
glaset sitter fast i hållaren som sitter i bakluckan, ingenting sitter i listen, den täcker bara skyltbelysningen |
| Har tagit bort listen. Hur får man då sen fram lampan? Pilla bort glaset eller hela svarta klumpen som sitter mot karrossen? Glaset verkar ju vara fastgjutet :) | |
parolof |
hela härligheten är inskjuten, tryck till vänster och ta sedan ut den |
| jag fixade de de va hur lätt som helst, bara man hur de går till så e de busenkelt/ tack grabbar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.