AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

byta glödlampa/nummerplåten hur?

al
22
almaz
328i -97 limo
kan nån som kan tala för mig hur man tar ut nummerskylts belysningen på en e36, har ej instruktionboken kvar. ska byta glödlampa annars släcks aldrig färddatorn. tack i förhand
al
22
almaz
328i -97 limo
och va de e för typ av glödlampa?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det är bara skruva ut den gamla vid macken och sen gå in och köpa en likadan. Står ju modellbeteckning på lampan...

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Mr_Knight
nyss bytt på min.. du tar ju som du kanske vet inte bort glasen utan hela "listen" som omsluter öppningsknappen.. sitter med fyra stjärnskruvar om jag inte minns fel.. rätt simpelt! =)

//Martin
al
22
almaz
328i -97 limo
ja ska göra de imorrn då tack
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Inte på min, just skruvarna är så jävla rostiga så spåret inte finns kvar i dom (!)

Blir att borra bort.. roligt värre.. inget jag gör utanför macken iaf :D
al
22
almaz
328i -97 limo
asså jag försökte ta ut själva glaset men de verkar omöjligt. försökte från höger o vänster men de går inte e lite rädd fö att spräcka glaset, de verkar vara enda sättet
parolof
de ska skjutas åt sidan (vänster) sedan dras ut
Mr_Knight
hold your horses! på min kärra går glasen inte att ta bort, du måste skruva bort de fyra skruvarna på listen, busenkelt! Glaset ska alltså inte tas bort! Utan listen som jag tidigare skrev...

//Martin
al
22
almaz
328i -97 limo
oki jag ska kolla på de
parolof
Mr_Knight, det är ju det vi säger, bort med listen först, sedan skyltbelysningen
Mr_Knight
ok, i see.. fast du tar ju i vilket fall som helst aldrig bort glaset.. det sitter på listen, bara själva lamphållaren sitter i karossen under listen och den sitter rätt löst vill jag minnas. när almaz sa att det kändes som att glaset skulle gå sönder tror jag han menar glaset i listen

//Martin
parolof
glaset sitter fast i hållaren som sitter i bakluckan, ingenting sitter i listen, den täcker bara skyltbelysningen
Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Har tagit bort listen. Hur får man då sen fram lampan? Pilla bort glaset eller hela svarta klumpen som sitter mot karrossen? Glaset verkar ju vara fastgjutet :)
parolof
hela härligheten är inskjuten, tryck till vänster och ta sedan ut den
al
22
almaz
328i -97 limo
jag fixade de de va hur lätt som helst, bara man hur de går till så e de busenkelt/ tack grabbar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.