|
|
|
|---|---|
maitland |
Jag behöver en bil att köra till somman e 318 nått att tänka på? är de nått drag i dom? |
fradric |
Nej! |
| tja, jämfört med en 240 DL så e den väl hyffsat kvick... | |
|
Ja det är ju ingen super sport bil om man säger så, men det är en jävla rolig bil för en billig peng i allafall! Det går att ligga på rätt så fint i kurvorna och som Antiloop säger så är den bra mycket kvickare än en gammal 240. Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
| Om jag var du, skulle jag nog snegla mer på 320. Då får du iaf. goare motorljud... | |
maitland |
Jag tänkte bara ha den till somman å sen som vinter bil när de köpts lite finare grejer |
| Om du har tänkt ha den till det, så är en 318i perfekt. Den är billig i drift, bränsleförbrukning, försäkring mm. Om man tar min 318 så har på 1,5år bara bytt batteriet och torkarbladen på hon. | |
|
Tjenare. Jag har 318 ik -87 som vinterbil. Anledningen att jag valde bort 320 är pga den relativt höga bensinförbrukningen. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Köp ingen 320 om du inte är exremt beroende av ljudet från sexan. Min 318 och en polares 320 drar ganska lika mycket bränsle. Skillnaden är att han nästan bara kör landsväg medan jag snurrar runt i stan med tung högerfot. Vilket låter roligare? Dessutom är prestandan ganska lika men min har lite bättre bottendrag och hans lite bättre bett på tokvarv! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.