AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
464

Kollade min baslåda. Fanns inget dömpmatrial. Vad kan jag ta?

bmw,m3
Hej!

Jag kollade min baslåda idag den är på ca 150-200l med dubbla basar.

men de fanns inget dämp matrial i lådan ska man inte ha de?

hur mkt matrial ska jag lägga i? + vad för nått ska de vara kan man köpa de på micro-mekonomen m,m?

Mvh

va är det för typ av låda, sluten, reflex?
bmw,m3
Oj då ingen anning lådan är på ca 150-200l men den är avskilld på mitten så man kan säga att de är 2baslådor i en 1 12tums bas i varje + ett heter de reflex rör iallafall ett rör de ljudet dunkar ut.

Mvh

ok, då ska du inte ha så mycke dämpull, sätt dämpull efter väggarna bara, testa dig fram med mängden till bra resultat.

va är det för basar?
bmw,m3
Kommer inte inte på namnet nu men de börjar på eu.......

Jag har även en 12tums jbl p-1200 liggandes men den kanske inte är bra att sätta in i en av lådorna? ska väl helst vara samma basar?

Mhv

svårt å gissa=) alternativt så använder du bara JBL'n istället. Då slipper du ju den enorma lådan. är den lådan beräknad för dessa 12'or. låter extremt stort, en 12'a ska inte behöva mer än 50lit max
bmw,m3
Hej!

Ska kolla vad basarna heter.

Kan jag använda lådan som sitter in nu till jbl.n? den är ju delad (stängd) på mitten så de är ca 75l låda kan man säga.

Mvh

hitta det här Länk ja skulle byggt en sluten låda, lätt å bygga å liten
bmw,m3
Hej!

Tack för länken, vet du vad man kan köpa färdig byggda lådor till en jbl är nog inte så händig (slö) att bygga en själv.

Mvh

Du kan köpa färdiga lådor hos bla www.mds.se www.brl.se mfl.
bmw,m3
Ok

ska man ha en sluten låda till jbl p-1200 eller en med ett sådant där rör?

Mvh

fråga nån firma som håller på me bilstereo, be dom bygga en låda åt dig. då räknar dom ut vilken låda som är bäst för dig utifrån va du har för bil, bas å va du lyssnar på för musik
bmw,m3
ok de ska jag göra.

mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.