AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.144

"Äger följande BMW"

Sida 1 av 2
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Tycker det känns som om väldigt många använder "Äger följande BMW"-rutan i presentationen som en lista på alla sina fordon, oavsett märke. Varför inte ha en separat ruta för övriga fordon? Det ser så fel ut när man ser: "Äger följande BMW: Volvo V70"...

Antingen kunde ju de kunniga människorna bakom forumet programmera in denna finess eller så kan vi upphöra med att skriva andra bilar än BMW i den rutan. Eller vad tycker övriga?
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Har själv "talat" med AP-crew om detta ang. om att det ibland står allt mellan himmel & jord i det "fältet". Att det står andra bilar än BMW är väldigt vanligt...

Håller med dig.
tycker det är dåligt att man skriver in andra bilar än bmw där! här på forumet är vi ju ändå intresserade av bmw, tycker det blir fel om man då börjar skryta om alla gamla fordar,volvos och hondor som man har i sin ägo...

MVH
Johan K
"Äger följande bilar" tycker jag är bättre ... Absolut. Allt annat är ju värelöst rent ut sagt. Varför ska man inte få med bruksbilen? Om man ser att någon tex äger en V70 och en 525 så har man ju möjligheten att fråga efter jämförelser osv.

Eller om man har några frågor vid ett stundande BMW-köp så kan ju de som svarar säga att "BMW:n är kanske något långsammare än din E320 men den ..."
Visa användare
721
Constrictor

Suzuki Hayabusa
Säg att man tex ska köpa en BMW men f.t. äger ett annat märke, den tid man letar efter en BMW och behöver svar på sina frågor bör det väl räcka att man skriver i sitt inlägg vad man har för bil som ska "avyttras" inte behöver man skriva in det i profilen.. Detta är ju ett BMW forum, inte ett "Bil-forum" då finns det andra forum..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker personligen det kan vara intressant att se övriga bilar som någon äger så det optimala hade ju varit att ha två fält, ett för BMW och ett för övriga. Tror nog att många här är allmänt bilintresserade och inte bara BMW-intresserade även om BMW givetvis är och ska vara i fokus på detta forum.

___
//Ulf
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Programmer, det är rätt intressant ändå att veta vad folk äger. Men det kanske kan vara ett separat fält håller jag med om. Även om det kanske är lite väl petigt att störa sig på vad folk skriver i fältet :o)
Det har förekommit lite rensning av AP-crew i just denna ruta lite då och då fortlöpande i mån av tid, lust & ork hos berörda

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vill man absolut berätta vilka övriga bilar man äger kan man väl bara skriva det under "presentation" i profilen?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
721
Constrictor

Suzuki Hayabusa
Anledningen till att jag stör mig är att jag själv var lite "dum" och skrev in andra "ägodelar" i detta fält, just för att få upp ögonen på AP-crew och de som använder forumet..
Resulterade i att jag blev spärrad. Det finns tydligen gränser för vad man kan skriva i det fältet, men jag tycker att det är bättre med raka besked..
Antingen skriver man BARA vad man har för BMW´s och inget annat, annars kan man lika gärna släppa på det och låta folk skriva in andra fordon tex motorcyklar, BMW-cyklar etc etc..
Visa användare
721
Constrictor

Suzuki Hayabusa
Instämmer med Jesperado..
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Jag kan tycka att detta är dagens i-landsproblem. Vill man skylta med sina prylar så kan man väl få göra det. Vad gör det för skada? Om ni störs av det, så låt bli att läsa...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Codriver: Klart man ska få berätta vad man äger om man vill det, men helst på rätt ställe.
För mig känns det självklart att man inte skriver in sin Volvo under "Äger följande BMW", lika lite som man skriver sin skostorlek under "yrke" eller familjeförhållanden under "stad"...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Jesperado: Visst kan det verka självklart, men låt dom hållas. Förstår dom inte bättre än att de har valt annan vagn än BMW så kan de väl få skryta i alla fall ;-)
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jesperado har helt rätt. Fältet "Äger följande BMW" skall bara innehålla den eller de BMW man för tillfället äger. Inget annat.

Tyvärr är det rätt många som fyller fältet med mängder med ovidkommande text såsom säljesannonser, länkar, utrustningslistor, jobbansökningar, berättelser, miltal, reklam, tidigare bilar och gud vet vad. Detta försämrar bland annat läsbarheten och layout på sidan. Ovidkommande text är för det mesta bara irriterande och tjänar inget syfte till inläggen.

Om man skriver ett inlägg där det är av särskild vikt att man andra läsare känner till vilken annan bil man har, så går det naturligtvis bra att skriva denna information i själva inlägget, exempelvis: Jag äger just nu en Volvo V40 och funderar på att köpa en BMW 525i Touring, och undrar nu om någon vet vilken av bilarna som rymmer mest i bagageutrymmet?

Naturligtvis kan man också, som Jesperado nämnde, skriva en hel uppsats om alla bilar man någonsin ägt i presentations-fältet.

Men vi kommer i alla fall inte att utöka tråd-designen med flera fält med info om andra bilar och annat ovidkommande. Less is more. :-)

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Håller med. Forumet handlar om BMW, att man sen äger en Volvo också är lika intressant som att man talar om att man äger en elektrisk tandborste. Det är förvånansvärt få som fyllt i sin presentation, så där är ju ett ypperligt ställe att rabbla upp alla prylar man äger om man nu så vill ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Vad jag tycker ær intressant ær att se hur många som skriver i denna tråden som inte har en BMW i den rutan ;D

I øvrigt så håller jag med, det ær trots allt ett bmwforum. Vill man tala om att man æger andra bilar så kan man skriva det i presentationen.
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Jag tycker att det inte försämrar läsbarheten om man skriver Volvo V70 -04 istället för 325i Coupé -92.
Kanske går det att sätta en begräsning på antalet reder och tecken, om nu läsbarheten är problemet.

Om det sedan är intressant, eller inte är naturligtvis en smaksak. Men vi diskuterar ju tusen andra ämnen här som heller inte har någon djupare innebörd för vårt ägande av BMW. Allt från vilka klockor vi har på armen till vilken musik vi lyssnar på.

Men som sagt, detta är mitt personliga tyckande.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Ska man köra den strikta linjen kanske man borde byta ut "Äger" mot t.ex. "Kör".

Det verkar ju inte vara helt ovanligt att folk skriver in föräldrarnas bilar under "Äger följande BMW". Lika fel det isåfall.

Att dessutom många autopower-bilar är tjänstebilar eller helt finansierade genom kreditinstitut gör ju att de heller inte passar in under "Äger följande BMW".

Nu förespråkar jag inte ett byte till "Kör", för det skulle väl leda till att vissa skriver in hela kompiskretsens bilar.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Enklaste sättet att lösa det på är att ta bort funktionen att manuellt skriva något i fältet, utan att man bara får välja alternativ ur en lista. På så sätt så kommer endast den informationen som powercrew vill med.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det är på gång.

Varje användare kommer att kunna ha ett eget galleri och en del andra funktioner. De bilar man lägger in i galleriet kommer att ligga till grund för listningen av de BMW man äger. Detta kommer då att ersätta fritextfältet som det är idag.

Detta och en rad andra funktioner är på gång, och delar av funktionerna kommer troligtvis att kosta en liten slant. Dvs man blir "medlem", betalar en årsavgift, och vips får man tillgång till nya funktioner.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.