AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.183

Utrusta ny bil

Tjena! Efter ha varit i MB-träsket i nio år känner jag att det är dags att gå tillbaka till Bmw.
Om man nu skall beställa en ny 3-serie var är det då för
utrustning man inte får missa.
Jag lurar på en 325i, det borde räcka.
Sen undrar jag när man skall beställa för att få en 06:a.

Mvh Pioneer

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
lyckost !!!!

du skall nog beställa nu om du vill ha den inom rimlig tid tar säkert ett par tre månader. De kommer säkert försöka lura på dig någon gammal hallvärmare men gå inte på de.

Se till så du får välja på de nya färgerna som kommer i höst..
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Modellårsskiftet för BMW brukar ligga i september, så beställer du denna månad lär du få en -06:a.
Hej

Jag skulle vilja påstå att paketen "AdvantagePlus" och "Comfort" är mer eller mindre obligatoriska på 3-serien. Dessa paket är mycket prisvärda (ca 30% rabatt jmf med lösörespriset på utrustningen som ingår) och innehåller allt som "måste" finnas på en BMW den dagen den ska säljas som begagnad.

AdvantagePlus-paketet för 325i innehåller:

- Läderklädd ratt med multifunktion
- Larm
- Lättmetallfälgar Dubbeleker 156, 16 tum Länk
- 7 900kr

Comfortpaket för 325i:

- Automatiskt avbländande innerbackspegel
- Fällbara ryggstöd bak
- Armstöd fram
- Parkeringsdistanskontroll (PDC) bak
- Regnsensor
- Klimatautomatik
- Farthållare med bromsfunktion
- Radio BMW Professional
- 18 500 kr

Men en "06:a" antar jag att du menar en bil av "modellår 2006". BMW byter modellår fr o m september-produktion och dessa bilar levereras alltså i slutet på september/början på oktober. Då byter man även till en ny prislista.

Jag skulle tro att du får en MJ 06 om du beställer bilen idag, i och med att leveranstiden på nya 3-serien är ganska lång. Först nu har leveranserna börjat rulla på, av bilar som beställdes redan i mars!

Nyheterna på 3-serien "06" som lanseras i september är ganska små. Det kommer diverse nya färger och klädslar samt ett M-sportpaket.

//Mvh Chrille
Hej! Tack för svaren. Nu kom jag ju givetvis på fler frågor.
Justerbara sittdynor, i villket paket ingår detta eller är det
en separat beställning.
Som jag har förstått det hela så skickar de väl med något baspaket och i så fall ingår då klimatanläggning?

Mvh Pioneer.

No
5.161
Nockenwelle
Sportstolar verkar vara ett uppskattat tillval den dagen bilen skall säljas. De har dessutom fler inställningsmöjligheter än standardstolarna. De kostar 5900, men ingår i dynamic-paketet för 19900 [tillsammans med sportchassi, lädersportratt, xenon, belysningspaket och 17-lättmetallfälgar (Stjärneker 158)].
Eftersom det är du som skall sitta i bilen tycker jag dock att du skall se till att få prova både en bil med och en utan sportstolar.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Sportchassi kan bli stötigt... Eller?
No
5.161
Nockenwelle
Nog kan sportchassi upplevas som stötigt. Men det är väldigt individuellt hur man prioriterar i detta avseende. Det gäller att försöka få möjlighet att prova både bilar med och utan sportchassi.
Min uppfattning är att 3-seriens standardchassi ger väldigt goda köregenskaper. Den som inte satsar rätt hårt i kurvorna bör kanske välja standardchassi och sextontumsfälg. Fast för min egen del är sportchassi ett självklart tillval.
Nu har jag agerat osthyvel (Sänkta bilar) på samtliga farthinder i GBG i 20 år.
Så finns det möjlighet att bara beställa stolarna utan sportchassi?
Tack för bra info!

Mvh Pioneer.
No
5.161
Nockenwelle
Ja, det går utmärkt att beställa stolarna och sportchassit separat. Det är bara om man väljer dynamic-paketet som de två ingår samtidigt.
No
5.161
Nockenwelle
Om du går in på den här länken:

Länk

så får du upp listan för standardutrustning för 325i E90. Längst ner på sidan kan du klicka på en länk så får du upp extrautrustningen, inklusive olika paket samt priserna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.