|
|
|
|---|---|
| hur ska jag göra för att besikta en 325 med turbo?? | |
|
Inte alls, och duger inte det svaret så använd sökfunktionen för många mycket utförligare svar :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Det kan du bara glömma såvida du inte har bytt till en motor med orginalmonterad turbo och katt där effekten inte överstiger effekten som biltillverkaren har godkänt för biltypen. | |
| Om man har pengar så går det ju... Vet inte hur mycket ett miljöcertifikat på motorn skulle kosta. Några 100k kanske? | |
Mr M3 |
kan gå om man bes som amatörbyggt fordon och pröjsar 7000kr för en dispans för avgasrening. blir dock dyrare än vad som är nödvändigt.bara att ha en motor till enbart för bes helt enkelt. |
|
näst efter amatörbyggt så är motorbyte svaret på din fråga! dock behöver du inte räkna med ngn större förståelse om du skulle orsaka eller vara inblandad i en olycka eller likn. som gör att försäkringsbolag/polis/viktigpettrar blandar sig i... men jag tror inte att det räcker med motorbyte för att regga som ombyggt? per def. måste man ju förändra fordonet väsentligt, iaf byta bromssystem, hela drivlinan eller liknande har jag för mig, motorbyte är ju ingenting i ombyggnadssammanhang! MVH Johan K |
|
|
Flytta till Åland.. Har för mig att det gick att besiktiga bilen som ombyggt fordon där... /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.