AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
843

Vilken dimension på högtalare är RÄTT?

ku
147
kuai
320CiM -04
Jag har studerat många länkar här på sidan samt sökt på alla upptänkliga ord! Dock inte funnit ett korrekt trovärdigt svar!
Kan någon vänlig själ som kan detta med ljud i 3-serien E46 coupé försöka svara på mina fyra frågor, tack på förhand!

FRÅGA 1: Vilken dimension kan man sätta i på en 320 Ci -03 fram?

Här på forumet sägs att 6,5" DLS UP6 skall passa utan problem. När jag då åker till DLS-killen så säger han att dom INTE passar utan jag skall ha 5,25" högtalare. För att krångla till det ytterligare så har jag läst ett inlägg där en kille som sysslar med biljud säger att "hans firma" har tagit hem högtalare i dimensionen 6" (PG ZR) för att dom skall passa utan problem istället för orginalhögtalarna till Business stereon.

Fråga 2: Passar diskanterna som ingår i 2-vägssystemen direkt i orginalhålet i dörrarna? Eller måste man montera dessa separat?

Fråga 3: Finns det ett delningsfilter monterat tillsammans med Bmw Businesstereon som måste plockas bort för att koppla in det medföljande delningsfiltret?

Fråga 4: Orkar orginalstereon driva dessa högtalare och blir det märkbart bättre tryck i ljud och ljudbild?

ku
147
kuai
320CiM -04
Finns det ingen här på forumet som bytt högtalare fram på en E46 coupé?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
PÅ E46 sedan är originalhögtalaren i en dimension som ligger mellan de standardiserade 5,25" och 6,5". Dessutom med tre fästhål, vilket är lite udda. Adapter brukar därför krävas. Tyvärr kan jag inte svära på att det är likadant på E46 coupé. Dörrsidan ser ju lite annorlunda ut på tvådörrarsmodellen, och det är inte bara så att den är längre i bakkant.
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Jag var hos Danderyds Bilstereo/ Hemmabio och dom rekommenderade mig:

DLS R5A
PRODUCT SPECIFICATIONS
2-WAY CAR SYSTEM MODEL R5A
5 1/4” BASS MIDRANGE
UNPRESSED PAPER CONE
25 MM SOFT DOME TWEETER

Tillsammans med:

Pioneer DEH-P77MP

Dom sa att det inte skulle vara några problem.

Jag har en -99:a E46 coupé
Hoppas att det är till någon hjälp.
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Jag glömde: Dom monterar många bilar från BMW Danderyd säger dom själva!

Visa användare
33
olan
325 touring-02
Vogon tog du ngn prisuppgift?
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Vi pratade om ca: 5500- 6000 Kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.