|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara höra med er här vad det kan vara för fel. En polare till mig pratade om någon kontakt i växellådan bak, att den hade lossnat. Han var inte säker dock, han nämnde också något om att det i så fall inte bara är att plugga i kontakten igen pga att det skulle sabba "systemet". Stämmer det verkligen? Har en 325TDS E36. DieselPOWER | |
| Jeg tror at hastighetsmålaren sitter bak på differansialen. Jeg har en E30 og det er en kontakt bak der hos meg. | |
| Om det är som på en E30 bör det vara som "bsveian" säger att det sitter en givare till hastighetsmätaren på "bakaxelklumpen". Antingen kan det vara ett kabelbrott i närheten av givaren och då kan du för en billig peng köpa nya kablar med kontakter och skarva på de gamla kablarna, annars är det givaren själv som måste bytas vilket är ännu enklare men kostar till E30 ca 200 kr. Pröva byta kablar först annars byt givaren. Lycka till! | |
| Jag hade samma problem på min men då var det dåliga lödningar i mätarhuset, köpte ett nytt på skroten för 1000:- | |
|
Tack ska ni ha grabbar. Lyfte upp bilen idag och tog mig en titt. Verkar som om det är en kontakt som har hoppat ur "bakaxelklumpen". Är det bara att trycka in den igen eller måste man göra något innan, så att man inte sabbar systemet?? DieselPOWER |
|
|
Bara att plugga i ! men ha inte motorn igång ... hade samma sak på min -89 MVH Tony B BMW 525i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.