AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
639

Fartspärr min M3-94:a eller ej?

Visa användare
24
ChrisXtreme
M3 - 94
330 cab -03
Hej allihopa ;)

jag har nyss hittat in på detta superforum och redan fått massor med tips och hjälp så det är alltid lika kul att bidra med inlägg som detta,
jag och en kompis körde ner till Nice från Göteborg och tillbaka veckan som gick och jag är ännu mera komfys nu när jag letade efter ett ungefärligt korrekt svar på topphastigheten på M3 E36 - 94:a och anledningen till min fråga är då jag körde min bil fullpackad med följande fakta: 17 Tum rondell med 225/45 fram och bak nya samt original avgassystem och inget moddat alls i motorn dock sitter det en MOMO shortshift som jag antar inte har ngt med hastigheten att göra samt AC´n på FULLT då det är 36+ där nere just nu (har bara läst att den drar lite av hästkraften men det är nog bara trams eller?)
så nu till frågan ;)
Vad ska denna bil under dessa omständigheter göra max km/tim?
Hur vet jag om min spärr är borttagen?
Jag har ett Chromeline paket som det så fint heter ;) med vita mätartavlor samt riktiga kromringar runt och nere vid 300 sträcket lyser en "blå" liten lampa och jag har aldrig sett en sådan så jag undrar vad detta betyder?
Nåväl, vi kom upp i 265 enligt mätaren och det kändes som det fanns "lite" mer att ge om vägen hade tillåtit men på Navi´n som vi hade 2 stycken olika med oss (TomTom Go 500) och en (Garmin 300 tror jag den heter) stod det 268 km/t respektive 269 km/t så vad ska denna bil kunna göra på liknande vägar,dvs,t.ex autobahn på natten utan trafik :)) då jag fick koncentrera mig på vägen och inte på GPS eller hastighetsmätaren då det går fort! i 250+ ;)

Vore mkt tacksam för svar då jag tar det som att min bil är fel på om den ska göra närmare 300 km/t eller max 250 km/t spärrad och mina GPS (båda) visade 268-269 men som sagt,det gick kanske o pressa lite till med det var lite segt efter 255 ;) så tack igen för ett otroligt bra Forum samt alla som hjälper till med erfarenheter och tips!
Ser fram emot vad ni har för erfarenheter med M3:or och helst E36 93-95 utan digi kliman med 17 tummare 225/45 fram och bak.
MVH
Chris

- BMW Is The Best Cure -
Visa användare
24
ChrisXtreme
M3 - 94
330 cab -03
Ska tillägga att jag som sagt inte har fått länkarmen bytt så om det nu kan bero på detta samt att den behöver en framvagns/hjulinställning (har bett om detta när länkarmen byts ut) så blir jag otroligt lättad men som sagt, jag ser fram emot era svar på dessa oroligheter så man kan börja sova på natten igen..... :(

MVH
Chris

- BMW Is The Best Cure -
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Antingen är fartspärren borttagen eller så är bilen chippad. Eftersom farten var nästan 270km/h enligt GPS.

MVH: Henrik

///M3
Polarens gamla M3-93 gick i varvstopp vid 260km/h enligt mätaren. Och min gammla M5 -90 som låg precis brevid gjorde 260 enligt den mätaren när fartspärren gick i.
Det blev ju inte ett så spännande race precis när båda bilarna gick på sina stopp...

Mikael Melander
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.