AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
632

Ny koppling...

Sn
54
Snowstorm
BMW 316i Touring -03
Hej på er BMW sverige!

Nu har ja stött på ett dilemma igen.
Tyckte att d sku ha räckt till me att generatorn gick slut o att d gick en 1" skruv genom ena bakdäcket.

Nu har kopplingen börja bråka.
Av den lilla erfarenhet ja hunnit få i mitt korta liv har ja konstaterat att den e slut, den slirar nämligen. Har lurat runt lite o fått saken bekräftad. Inget märkvärdigt i sig.

Skulle ju gärna ha grejjena i skick före man åker på bilsemester i slutet på månaden, vill ju int ha bilen stående i alperna direkt =P

Så kommer frågeställningarna:

-Var ska ja köpa ny koppling?
-Ska ja lägga original eller ska ja lägga någe annat?

O nu när ja nu ändå ska byta ut kopplingen i min älskade bil, finns d någe andra uppgraderingar man kan passa på göra?

Såhär långt som tekniska o0rd e ja me att man lägger i en bättre koppling, bättre svänghjul, ShortShift. Men sen då?

Lite hjälp kanske =)

Ha en underbar augusti månad.

///Jonas

~It's not just a car, It's a lifestyle!~
Jag har nyligen bytt koppling och bytte samtidigt ett lager som sitter "i" svänghjulet. Köpte original på mekonomen. Det tog många timmar i garaget.

Lagret var lite bökigt att få ut och blev tvungen att låna specialverktyg. En bockad "skruvmejsel" och en hammare som bildoktorn tycker om.

Projektmannen
//
131
///puh
525ia m-sport -01
Köp en kopplingssats på mekonomen, kostar 1800pix. Den bör du kunna köra länge på. Dock ej samma som Bmw har orginal, men ska hålla lika bra ändå enligt många på formumet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.