|
|
|
|---|---|
|
Aloha! Är en motoridiot och frågar därför världens bästa forum; Är väldigt nära ett köp av en 750 IAL -91 Vid provkörning började dock oljelampan plötsligt lysa(efter ca 5 mins körning) och lös i ca 10 minuter, sen slocknade den. Ägaren sa att detta hade börjat hända nyligen efter en grundlig tvätt av bilen - alltså att oljelampan tändes och släcktes lite "random". Vi kollade oljenivåer men allt var som det skulle. Vad kan det bero på? Något att oroa sig över? Instruktionsbok saknas också tydligen, nån som vet hur man får tag på en? MvH | |
|
Kan det vara oljetrycket måhænda? Kanske oljepumpen inte fungerer ordentligt? |
|
bmw,m3 |
Prova och blås rent oljepumps kontakten är vanligt fel efter en motortvätt. Mvh |
|
ok, var sitter oljepumpskontakten / oljepumpen? Hur vet man om oljepumpen är slut? Kan man kolla oljetrycket "manuellt" på något vis? Mvh |
|
bmw,m3 |
Blås du rent den först har för mig att oljekontakten sitter runt oljefiltrets behållare. Mvh |
|
ojetrycks kontakten under flitret, beter sig så vid motortvätt.. botas med 5-56..har haft samma problem. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
| När vi är inne på nästan samma ämne så kanske ni kan hjälpa mig?Länk | |
|
Här är den kontakten för oljetrycket som ferraripeter2 menar antar jag nr 16 Länk |
|
|
ja, helt rätt Mr_mad.. det skrämde skiten ur mig då jag ej hade kollat ojepumpsskruvarna. men förstod ganska snart varför den blinkade till ibland, känsliga bilar att motortvätta... det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
| Min har börjat plinga till i bland när jag stänger av den, så står det oelstand motor på displayen. Kan det vara samma problem? Har enligt stickan hur mycket olja som helst och det händer bara en gång av tio | |
|
"Elwood" jag tror att vi har samma problem. Ska lyfta upp bilen och lokalisera kabeln som går till givaren. hoppas att det är bara glapp eller att det har ärjat i kontakten. Mitt problem är att den varnar hela tiden, typ som när man slår av och på tändningen , jobbigt som bara den. |
|
| Jaha ja då får vi se vad du hittar då :) | |
|
Gick till bilen idag och skulle åka hem och det vart inget felmeddelande Ang oelstand motor på displayen :-) Vi får se hur länge det håller sig .... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.