|
|
|
|---|---|
|
bilen ifrågan är en -92 när jag startar bil så ibland går den bara på 3 burkar då är det bara att varva upp den så kommer den på alla när den väl är igång går den som den ska tills man ska starta den igen ibland kan den gå på alla oxå.jag har byt en del saker som soppapump,soppafilter,tändstift. Mvh peter | |
|
Kan vara så enkelt som att insprutningsventilerna behöver en rengörning , om så är fallet , så finns det ganska många alternativ . Hälla i tanken flskor du köper på macken ( fungerar dåligt) 2 takts olja 2 Dl till en full tank ( bättre än ovan ) Fara och få dom rensade på Boch verkstad ( dyrt ) mm mm Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
tack för svaren. mvh peter |
|
|
Tar bilen vatten? Isf kan det var så att det kommer in vatten i cylindrarna. Är det så är det inte bra, får hoppas att de andra svaren stämmer |
|
| nej det ska den inte göra. inget jag märker iallafall. | |
|
Men hallå,den kan väl omöjligtvis gå på 3 cylindrar?den måste isåfall gå över på 5 cylindrar vid start! Har du bytt tändkablar,rotor,fördelare? Du kan även prova med (stp akuthjälp) för mig har det faktiskt funkat en gång på min 535i den betedde sig som din och hacka och gick på 5.. Just real M-power |
|
| den går skit iallafall när jag startar den ibland | |
|
simon_76: Det finns varken tändkablar, rotor eller fördelare på en M50. Har du kollat om det ligger vatten i något av tändstiftshålen? Eller om databoxen är fuktig? _______ //Niklas |
|
|
det finns inget vatten i tändstiftshålen. var sitter boxen? |
|
| jag har lika problem och min styrbox är helt ärjig. vad kan det bero på? | |
|
Styrboxen , sitter på torpedväggen ( passagerar sidan ) under ett lock , detta lock kan vara i behov av ny tätning Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.