|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Jag har en bmw 328i-97 med en pioneer cd 4x50 watt den är inkopplad till fram+bakhögtalarna. Jag har 2st 6x9 högtalare bak också men dom är inte i kopplade. har en st baslåda med slutsteg+delningsfilteri kopplat också så jag undra hur kopplar jag in dom 2 andra högtalarna? kan jag bara ta å koppla från bakhögtalarna till dom som ej är inkopplade blir de ok jljud av de? eller om man köper ett litet slutsteg? men hur går jag tillväga med kopplingen då för de sitter ju redan ett slutsteg i? ursäkta frågan men är kass på kopplingar till bilstereo. om jag nu kopplar ihop bak högtalarna med dom andra blir de ok ljud med tanke på att de är 4x50 watt i stereon.? Mvh |
bmw,m3 |
eller finns de någon i närheten av gislaved med omnejd som är duktig på koppla mot några biror? Mvh |
| Vad är de för bakhögtalare du har inkopplade nu? | |
bmw,m3 |
Hej! De är org, högtalarna (tror jag har precis köpt bilen) tänkte baraom man kan koppla ihop som alla fungerar. Mvh |
|
Okej,de är väl antagligen 5,25 lr 6,5 som sitter orginal bak(vet inte exakt på e36) Men visst kan du koppla på 6x9 på bakhögtalarna,men då får du nog inte ut den effekt som högtalaren klarar(får dom i frösej nog aldrig utan ett slutsteg) Själv skulle jag nog koppla ur org.högtalarna där bak och köra endast med 6x9,för om man har ett par hyffsade 6x9 och dom får bra effekt så spelar dom rätt bra... Hur många lågnivå-ingångar har du på stereon? |
|
| Lågnivå utgångar är nog mer intressant om man ska vara lite petig. | |
|
Koppla ur originalen & koppla kablarna på 6x9:orna i stället. |
|
bmw,m3 |
Hej! Jag kopplade in dom på slutstegets baslåda blev bättre ljud men inte så stor skillnad. Mvh |
|
Ett litet slutsteg skulle nog göra susen. Hate to say it, men du har inga 50W per kanal från huvudenheten, gäller alla fabrikat. Räkna med runt 15-20W max om disten inte skall helt ta överhanden. Så ett steg på 50-100 riktiga watt skulle lyfta en del, drivningen är inga problem, du kan alltid få signal via hög>lågomvandlare om du inte har tillgång till lågnivå ut från huvudenheten. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.