|
|
|
|---|---|
|
Hej, har precs införskaffat en 525i -91. Problem 1: När jag kör o släpper upp kopplingen snabbt så klankar det till. och motorn håller på att dö. även när jag bromsar, då vibrerar hela bilen MYCKET kraftigt. det lustiga är att det bara blir så ibland. Vad tyder detta på. misstänker det är något i bakvagnen. tacksam för svar! problem 2: när den står på tomgång ett tag så varvar den upp hastigen o sedan varvar ner lika snabbt igen vad är detta? problem 3: När man pungar plattan i mattan och "hästsparken" kommer så kommer den ryckigt liksom, det är liksom inte jämnt drag hela vägen. Om ni inte orkar svara på alla så är jag mkt tacksam på svar på första frågan. tack på förhand! | |
MGL |
Hej Beemer Problem 1 ( att den rycker till när du släpper upp kopplingen) tyder på bakvagnsbussningarna, att den vibrerar vid inbromsning kan vara flera orsaker, bromsskivorna, längsgående stag i framvagnen, stötdämparna, jag har haft liknande fel på mina två E34 bilar då har det varit en kombination av dessa fel. Problem 2 vet jag ej vaddet kan vara Problem 3 låter det som den inte får tillräckligt med bränsle, kolla bränslepumpen samt filter. hälsn MGL MGL |
|
hej mgl, tack för ditt svar=) jo du har nog rätt i att det är en kombination av glapp i både fram o bakvagn. märkte idag att om man rullar sakta och bromsar till lite hastigt så klonkar det till i framvagnen...vad kan dessa grejer kosta att åtgärda?? killen jag köpte den av sa att det va nya bussningar fram, men kanske inte bytte alla då? hmm att tillägga när man kör sakta på ojämnheter så klonkar det fanme överallt...ibland när man ska köra iväg så kan det klonka till och motorn håller på att dö (kanske soppafiltret lr har det nått samband med detta?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.