|
|
|
|---|---|
|
Har nyss bytt olja på min 328ci -00. Tänkte åka på bmw å nolla oljebytet men har 8mil till närmaste bmw så tänkte om man kan göra det själv på nått sätt? Har sökt men inte hittat nått på forumet! Mvh/Emil | |
| Kolla Gör-det-själv, enkel sak | |
|
ah, nu vet jag varför jag inte hitta d på forumet ;-) Men har gjort det nu men nu står d att nästa service blir vid 25000mil...å nu har den gått 11000mil... nån som har nån ide? www.2jump.se |
|
| Det står 25000km till nästa service. Den kommer att räkna ner. | |
| ahh!! fuck så korkad man är.. tusen tack för hjälpen!! Är det normalt ett för varje 10mil jag kör så minskar "nästa service" med 100? När jag köpte bilen var d nästa olje vid 13300mil.. (hade då gott 10700mil) Sen nu när bilen gått 11000mil såhade jag oljebyte vid 9400mil.. = sjunkit 3900mil på 400körda! | |
|
...är du säker på att det inte är km som den räknat ner? 4000km = 400 mil... ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
asså shit, är d så skäms jag ju ihjäl.. kan fan va så att ni har rätt...måste ut å kolla! www.2jump.se |
|
|
fan fan fan fan.. så korkad man är ibland...ni har ju helt rätt, räknar ju ner!! fuck, hur kunde jag missa det.. ja ja, nu bytte jag ju olja 900mil tidigare är nödvänidgt =) www.2jump.se |
|
| Bättre för tidigt än för sent.... | |
|
Det börjar bli rörigt på den här tråden, ska försöka sammanställa lite för. Serviceindikatorn räkar i km, intervallet är 50 km, precis som vägmätaren 1 mil = 10 km Serviceindikeringen räknar ner och visar hur ungefär hur lång körsträcka du har kvar till nästa service. När indikatorn visar 0 ska bilen servas. Sedan finns det en indikering som visar vilken typ av service som ska utföras det finns Oljeservice, Inspektion 1 och Inspektion 2. Om du trycker in den högra knappen på kombiinstrumentet när serviceintervallet visas vid uppstart så får du datum för nästa bromsvätskebyte i formatet månad.år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.