|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att modda bilen lite i höst å undrar om de är några som har bänkat sina trimmade 325 e36?? Bör jag mappa bilen efter? Har hört att man kan ibland vinna mycket och ibland knappt ngt. Har tänkt trimma som alla andra. Filter, avgas, m3 grenrör, kattersättare. Kanske chipa med ett uni chip. Ev trimkam å lite topp jobb. | |
| Beror väl på om du tycker att det är värt det, det går väl på ca 10papp och det är kanske i saftigaste laget om du bara får ett par hk extra... annat om man turbokonverterar. | |
|
Går nog på de dubbla.. Har gått i turbo tankarna jag med, men vågar inte riktigt. Om de skulle hända ngt så gäller ju inte försäkringarna å de kan ju bli jävligt dyrt om man råkar göra ngt fel i trafiken. |
|
|
Är i samma tankar som du japsmacke med min 325:a.. måste bara få klart min 320 turbo först som verkar bli ett evighets projekt.. Jag har räknat lite å de hamnar nog någonstans runt 20papp, precis som du säger. Å för de får man en m3 motor... Så valet är inte helt lätt. Mvh Uffe |
|
| Ska du köpa Unichip så får du ju mappning och bänkning i priset av ~5000:- | |
|
Wuffee:Ne valet är inte precis lätt. Rent effektmässigt så tjänar jag ju på att lägga 10-15tkr till å köpa kompressor Är väldigt, men vet som sagt inte om jag ska våga. Ravve: Precis vad jag hade tänkt också =) |
|
|
Jo, kompressor är lite lockande, men de är ändå mycket stålar. Och man kommer inte ifrån meket när man ska besikta bilen heller.. Personligen så ska jag iaf efter mycket dividerande bygga sugmotor istället för överladdad motor.. Går få rätt rolig bil utan överladdning också. Ravve: Mm, mycket bra =) |
|
|
Ja man får ju lufta plånboken rätt rejält. Tror me jag bygger sugmotor. Behöver jag ju bara skita ner mej en gång när grejerna ska ner i motorn =) Slipper ju renovera motorn också föst vilken de säger man ska göra om bilen har gått över 8000 mil eller var de är. Om man ska i me kompressor alltså. |
|
|
JO, man slípper ju renovera, men jag tror nog att jag renoverar bottendelen ändå när man ändå håller på. Fast, de är ju inte gratis direkt =).. Så länge de inte ryker blått kanske de inte är några problem ;) Mvh Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.