|
|
|
|---|---|
|
Har en orginal 6CD-växlare i min touring. Hela paketet med skivor tycks ha fastnat halvvägs inne/ute. Inget händer när jag trycker eject, inte vill skivorna åka ner i spelbart läge heller. Stereon säger "not ready" när jag väljer CD-uppspelning. Vad gör man? Mats E BMWCS 3050 | |
|
Det skall finnas ett hål på sidan där du kan stoppa in ett smalt försmål som gör "reset"! Mvh, Steaman |
|
|
Jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg, blandade ihop den med CDn i navigatorn! Du får nog plocka ur växlaren ur bilen och öppna den. Det skall inte vara någon större jobb. Mvh, Steaman |
|
|
En teori: Kan det vara så att växlarpacket är felvänt 180 grader och instoppat med milt våld? En närstående släkting till mig lyckades göra så i en tidigare bil jag hade. I så fall prova milt våld för att få ut den. Jag läste på en tysk site om ejectknappen för motordriften i vissa växlare ger upp. Isåfall gör som steaman rekommenderar, lossa paneler och kablage samt lossa de två muttrarna som håller växlaren på plats. Nu har det kommit ny OS för de bilar som har navigation. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Tack för tipsen. Så illa som att växlarpacket satt fel var det inte. Plockade ur växlaren, öppnade den och lyckades trycka ur växlarpacket. Efter att ha plockat ur skivorna, vilka jag saknat en tid nu, satte jag tillbaka alltihop i bilen. Stoppade i växlarpacket med en skiva i. Växlaren svalde glatt packet och surrade en stund. En koll på stereon sade "NOT READY". Tryck på ejectknappen öppnade luckan och det surrade glatt en stund igen. Inget växlarpack kom dock ut. Får nog kolla om det finns någon i Östersund som kan åta sig att titta på vad det kan vara. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
VAd jag vet finns det bara en firma som servar BMW-stereo/ xälare i Sverige iaf åt auktoriserade handlare. Dom ligger i Skåne om jag minns rätt var rätt så länge sen jag hörde informationen. Hör efter med din BMWåf. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.