|
Sida 6 av 11
|
|
|---|---|
|
André: Det är i Västerås, skrev fel i hastigheten, merparten är E90 o E91 men 18 st är det. Behöver jag påpeka att det är bäst hittills. It´s a fast world... |
|
|
Tror allt att det är lättare om man känner personen ifråga, varför ska han offra sig för nån han inte känner. Facit får vi om inte annat när du skriver kontrakt. It´s a fast world... |
|
| Ok, imponerande i så fall. | |
|
Kan bara hålla med B3 efter att jag nyss sålt min bil. Värdefallet på dessa bilar är väldigt stort. Även fast man kan tro att E90 kommer att kunna hålla ett bra andrahandsvärde så kommer bilarna sjunka 25-30% i värde från bruttoprislistan så fort man kört ut dem ur hallen. På en dyr bil som BMW är så blir det många kronor. Nu pratar man alltså om pengar. Bra att ha i åtanke. |
|
|
Nja, så stort fall som 25-30% är nog inte sant - Jo förresten - om man säljer till en handlare. Jag blev erbjuden under 300.000.- för min E90 när den var 5 månader vilket hade inneburit ett tapp på 29%. Nu sålde jag privat och tappade 12% i stället. Jäklar vad jag saknar min BMW - men vad jag gillar bagaget i en Volvo V70. |
|
|
hogan: Fråga: Varför sålde du bilen så tidigt? missnöjd eller bara kände för att byta? d-power: samma fråga? |
|
|
Hogan : 12% räknat på nybilspriset eller ditt pris efter rabatt? Om jag minns rätt så fick du 6% rabatt vid köptillfället? |
|
|
Jag sålde bilen för att bagaget blev för litet när ävan min sambo börjat spela golf. Jag var redan halvt vansinnig varje gång jag skulle ha ner min egen golfbag i bagaget. Skulle vagn och tränsingsväska osv. också med, fick jag stuva om varje gång. När sambons bag skulle med fick den åka i baksätet. Jag hade testat lastkapaciteten i gamla 3-serien och var lovad "klart större" bagage i den nya. Nya fanns ju inte till beskådning och jag skrev på i början av februari och fick bilen 12 mars. Egentligen kände jag inte alls för att byta - men det var heller inte kul att vara förbannad på bilen varje dag. Helst skulle jag villa ha haft 5-seriens kombi - men det blev för mycket pengar. Nu har jag en Volvo T5 -05 med all utrustning man kan tänka sig i en volvo - inklusive softläder, TV, sollucka, värstingstereo, sub, aktivt chassi, osv osv osv. Jag betalade 20' mindre för Volvon än jag fick för min BMW. Rent ekonomiskt är Volvon sannolikt en bättre affär. Volvon hade gått lika långt som min BMW och var samma årsmodell -samt- betingade ett bruttopris ny som ligger ca. 40.000.- över min BMW. Tyvärr får man Volvos köregenskaper på köpet.... De 12% var räknade på ovan vad jag gav och jag fick mycket riktigt 6% när jag köpte den. |
|
|
Fick fram lite priser idag på dubbade vinterdäck ( som gäller för mig vid en beställning av E90 ) 16" fälgmodell 156 med Continental SSR RunFlat däck 15600kr normal paketpris ( får 15% rabatt på det ) 17" fälgmodell 158 med Dunlop RunFlat däck 21300kr normal paketpris ( får 15% rabatt på det ) Duger det Clubsport? :-) Du har nog lite bättre rabatt hos Din "kontakt" hos M-bilar Jag kanske fixar 9% rabatt på hela bilen dock. ;-) |
|
| Det är på BMW Solna min kontakt finns. Det låter som dom paketpriser som erbjuds alla. Bra pris är det hursomhelst. | |
|
André´: Svarade på mobilen igår såg inte riktigt vad du skrev. Bra pris är det, jag får som sagt 25% på paketpriset. Men jag vill inte ha runflat. Lutar åt att jag bara köper fälgarna på BMW och däcken hos den lokala däckhandlaren brukar bli billigast så. Ska kolla upp om jag kan få vanliga dubbdäck hos BMW i paketpriset. It´s a fast world... |
|
|
Clubsport. Du gör helt rätt RFT är den sämsta uppfinning som kommit sen Eldkvarn brann... HAr kommit fram till att de började monteras på E38s security modell 740/ 750 iL Protection och sen har det bara spritt sig till att bli standard 8 år senare... Sjuk värld. Mvh Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
clubsport glöm inte att få med en flaska däckfix på för säkerhets skull. ;-) |
|
|
Asken, du får gärna utveckla varför du tycker att RFT är ett sådant värdelöst system? Clubsport, det måste bli betydligt dyrare att köra på din lösning ( dvs att inhandla fälgar + däck separat ) 4st Stjärneker 158 kostar 12800kr - 20% rabatt = 10240kr Vad kostar inte 4st v-däck med dim.225/45/17 ? Tippar på 2000kr/st minst! |
|
|
Tänkte bara meddela panelen att polaren fick 10% (!!!) rabatt på sin nya E90 320d. Denna rabatt är alltså beräknad på det totala nypriset (bilens grundpris + diverse paket och annan utrustning). Låter antagligen helt osannolikt men det är faktiskt sant. Bilens nypris var ca 428.000kr innan rabatt vilket innebär att den är extremt välutrustad (automat, navi, läder, stora ljudpkt m.m m.m.), kanske kan Bmw lämna bättre rabatter ju mer utrustning man väljer till?? Kan tilläggas att polaren är förstagångsköpare på denna firman men kände säljaren och en av firmans ägare lite grann privat. Finns det någon annan som fått bättre rabatt?? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Asken: Framförallt är dom hutlöst dyra, bara det faktum att dom tydligen inte får lagas utan att det blir till att köpa nytt däck när man får punktering... Korak: Däckfix noterat... har funderat på om en punktering kan räknas som driftstop och därmed ingå i Service Card, fri hyrbil och övernattning betald smakar mumma... It´s a fast world... |
|
|
André: Kanske, jag ska räkna på det på måndag. Vill välja fälgar själv, tror inte att det blir nått dyrare jämfört med paketpriset. Tänker absolut inte ha runflat på dubbdäcken. Får se om det går att kombinera med vanliga däck på E90 fälg. It´s a fast world... |
|
|
Andre: Däcken bullrar något förskräckligt, är betydligt mer ostabila än motsvarande premiumdäck, stötigare och 30-40% dyrare än ett vanligt däck i premiumklass när jag jämförde sist på www.dackonline.se De är också väldigt svårbytta enligt gummiverkstan som behvöer specialverktyg för att kunan kränga av de av fälgen. Den 535dAt jag hade innan den blev inlöst förhandlades det fram fritt byte från RFT til vanliga standarddäck pga buller och obekväm gång. Därför typ: Mvh Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
Pojkar: Ta kontakt med Razvan på stylabilen.se se tex den här länken Länk Typ ta den smalaste fälgen. Alla verkar vara utan RFT. JAg fick ett mkt bra pris på Radialeker 32 18" till min 740dA för ett tag sen. Det slog tom BMW tyskalnds priser rejält och där har jag rabatt. Mvh Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
| Asken, köpte du ett komplett däckuppsättning med Radialeker 32 18" vid det tillfället? Är det BMW orginal fälgar? Lev.tider? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.