|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
|
Kikade på delläder idag, ser inte bra ut, klart plastig look på lädret. Och väldigt litet läder inget på dörrsidorna och inget på nackskydden. Nej det får bli helläder för mig. Sugen på Lemon, men nog svårt att hålla rent... It´s a fast world... |
|
| Svart antracit i taket e ju hur mysigt som helst... lätt värt pengarna! | |
| Alltså, det är svart innertak... som det är i e60 med m-paket. | |
| Ok, måste få se det IRL :-) | |
| Det jag skulle vilja ha är även Shadowline högglans; sidoramslister och fönsterlister i svart högglans men 4900kr känns lite väl dyrt eller? Gillar inte alls orginal utförandet i krom runt fönsterlisterna. | |
| Håller med helt och hållet. Kromlister suger! Om du köper en bil för 400+ så vore det väl ganska surt att inte känna sig helt nöjd. Och vad är 4900 kr i sammanhanget? | |
|
Ja, vad är 4900kr i den "allmäna konkursen" :-) Helt riktigt |
|
|
Clubsport, då är du inne på samma som jag angående Lemon. :-) Rätt komponerad bil med hänsyn till lack, interiör så måste det vara grymt läckert! |
|
|
Som jag sa tidigare Andrè, 6% eller 7% gör ju ingen större skillnad. Du svarade "1% motsvarar c.4.200kr! En väsentlig skillnad om du frågar mig!" :-) |
|
|
KN, det är en ren principsak för mig, inget annat När jag vet att de har runt 10-12% marginal så varför ska jag nöja mig med 6%? Då ska jag ha 8-9% utan inbyte dessutom! :-) |
|
| 3% motsvarar i så fall hela 12600SEK ;-) | |
|
Självklart är 3% en hel del men det var ju skillnaden på 6% eller 7% vi diskuterade. 1% mer eller mindre tror jag inte avgör om det blir affär eller inte. |
|
| För mig kan det göra det. | |
|
Tror inte nån säljare tar av sin egen bonus för att sälja en bil som säljer sig självt.... Om man då inte känner säljaren ifråga. It´s a fast world... |
|
|
Säljer sig själv? Är det lägenheter i Stockholms innerstad vi snackar? Racerbilen: Länk |
|
|
E90 är knappast svårsåld, min säljare ska leverera 18 st denna månad... It´s a fast world... |
|
|
18st? Ja, kanske i Stockholm men knappast i V-ås :-) Man behöver inte vara polare med säljaren, det finns andra sätt ( läs förhandlingstaktik! ). Hellre gå ner lite i pris än missa hela affären. |
|
|
Special price only for you my friend ;) Racerbilen: Länk |
|
|
André; Vad spelar de där extra två procenten för roll, du ska ju lik förbannat lägga ut typ 6000 kr i månaden på bara räntor och amortering (därtill minst lika mycket (eller kanske dubbelt) i försäkring, slitage, och värdeminskning)... då torde ju knappast de där procenten du tjatar om inte spela någon vidare roll eller? Du kanske tycker att du gör ditt livs affär om du får 10% men en sak kan vi ju säkert konstatera... det är det verkligen inte, snarare ditt livs absolut sämsta investering! |
|
|
Rättstavad version av föregående inlägg: André; Vad spelar de där extra två procenten för roll, du ska ju lik förbannat lägga ut typ 6000 kr i månaden på bara räntor och amortering (därtill minst lika mycket (eller kanske dubbelt) i försäkring, slitage, och värdeminskning)... då torde ju knappast de där procenten du tjatar om spela någon vidare roll eller? Du kanske tycker att du gör ditt livs affär om du får 10% men en sak kan vi ju säkert konstatera... det är det verkligen inte, snarare ditt livs absolut sämsta investering! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.