|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
| Clubsport: Kände du säljaren eller fick du böja dig över skrivbordet? Fråga: hur mycket kostade extrautrustningen utan rabatt? | |
|
Extrautrustningen kostade 54.000 jag känner folk där ja. Vad menar du med böja dig över skrivbordet? It´s a fast world... |
|
|
André´: Då får ju inte jag lika bra rabatt nästa gång... Jag har sagt åt han att pressa ännu mera i vår... It´s a fast world... |
|
| Tror du att storleken på rabatten var beroende av att du kände säljaren eller folket där? | |
| Ha ha... "med böja sig över" menar jag; hur långt gick du under förhandlingarna för att få den rabatten? | |
|
Ja visst var det så, dom vet ju att jag byter BMW ofta. sen så har jag talets gåva när det gäller bilaffärer. It´s a fast world... |
|
|
Clubsport, vad spelar det för roll egentligen? Min bilaffär bör inte påverka din tilltänka 330i nästa år, tvärtom tycker jag! Du kan ju ragga upp en kund åt "din" säljkontakt och så borde väl han vara nöjd att kunna göra en affär. Då borde du kanske få ännu mer rabatt nästa gång du byter bil! De säljer väl inte nya bilar för c.420`varje dag direkt! |
|
|
Andrè: Har du gjort klart för säljaren att du omgående vill skriva kontrakt på en ny bil med 8% rabatt? En säljare är intresserad av att göra en så snabb och smidig affär som möjligt. Tror inte din taktik att blanda in Clubsports affärer och allt för mycket dribblande mellan olika handlare ger önskat resultat. Som sagt, om du vet vad du vill ha, gör ett snabbt avslut. 7.5% eller 8% kanske inte är helt avgörande? Racerbilen: Länk |
|
|
Tror min säljare på Solna kan slå 8%, är redan lovad domkraft och fälgkors gratis, en självklarhet om man köper en bil för 400.000 kan man tycka men inte enligt BMW. It´s a fast world... |
|
|
Clubsport "är redan lovad domkraft och fälgkors " Jag avstår gärna dessa ting mot 10% i rabatt! :-) Bästa budet vinner nästa vecka. Har ev. en uppgörelse på gång som garanterar 9% |
|
|
Får du köpa tillbehöro reservdelar med personalrabatt så blir jag impad... It´s a fast world... |
|
|
Clubsport blir du inte impad om jag fixar 10% då? ;-) Vet inte vad de BMW anställda har som personalrabatt? Är det mer än att de får dra av momsen? ( alltså 20% ) Om man nu skriver på ett kontrakt och ska vänta säg 8 veckor på bilen, hur fungerar det i praktiken om man skulle t.ex ångra sig eller något annat dyker upp? Får man lov att sälja kontraktet på bilen själv eller? |
|
|
Jo det är starkt jobbat isåfall... 25% har dom o jag då... Vet inte om du får sälja kontraktet, det har ju iof gjorts när det gällt riktigt exklusiva bilar. Bryter du kontraktet så får du betala 8% av bilens pris... It´s a fast world... |
|
| Andrè: Måste vara jobbigt att leva på marginalerna... | |
|
Meister, det är inte det som är grejen, jag är dock sparsam av mig! ;-) Vill veta vad som gäller utifall jag skulle springa på ett annat köpobjekt. |
|
| Clubsport, ok, då vet jag det. Köpte en ny bil bara en gång så jag är inte så insatt i proceduren. Det är väl inte det smartaste heller oavsett om man har de ekonomiska resurserna eller inte men sånt är livet. Smakar det........ | |
| De ör ju inte en billig bil så det är klart att ju billigare det blir desto bättre men vore det inte bättre att köpa en begagnad, om du nu vill vara sparsam? | |
| Meister, helt klart, du har rätt. Får jag ett bra avtal så slår jag nog till annars så avvaktar jag till nästa år. Problemet med beg.är ju att det är väldigt svårt att få den utrustning man vill ha. | |
| André, vad vill du ha för utrustning mer specifikt? | |
|
Här kommer specen på den tilltänkta 325-an Sparkling Grafit Metallic Dakota Lemon Aktiv styrning Utan modellbeteckning Comfort Access Aluminium borstad Navi Professional Hi-Fi Högtalarsystem Dynamic&Advantage Plus Comfort Paketet Automatisk avbl.backspeglar, in och utv. + Ytterspegelpaket elektriskt innfällbara ( 430.1 ) Fällbara nackskydd bak Velour mattor M-ratt ( 710M ) Innertak i Antracit ( kostar 2000kr extra, såg först igår på bmw.se att det fanns att tillgå vet dock inte vad det är för skillnad mot standard utförande? Värt pengarna? Någon insatt? Pris: c 425` ( innan rabatt ), vad det blir i slutändan återstår att se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.