|
Sida 3 av 11
|
|
|---|---|
| Man måste alltid gå efter ordinarie pris för förmåndbeskattningen. | |
| ja men jag menar att du får skatta på att du får "låna" bilen hem från jobbet om ni förstår vad jag menar | |
| Är det någon som kan fixa 10% rabatt via Er kontakt så maila gärna! Vill köpa en BMW 325i E90 med ett slutpris på c.415` | |
|
Helt otroligt felaktigt att tro sig få en 325 för under 300 papp i vår... snarare runt 325 tusen om den inte är väldigt välutrustad. Att tro att man skall få 30-40 tusen i rabatt på en ny 325 är ju rent idiotiskt. Säg att du skulle kunna få med mok och vinterdäck så skalll du fan va riktigt nöjd oavsett om det är en noll femma eller en noll sexa. Du hinner få en 05 om du beställer den idag.. tar ca 2 månader att få den. Men du kanske tror att alla branscher klarar sig på att sälja till självkostnadspris? |
|
|
B3 Tror också att det är önsketänknde att tro att man kan få en fin 325i under 300`papp i början på 2006! Kanske runt 335` men absolut ej under det! En välutrustad 325i med c.1500mil kommer säkert att kosta 350` |
|
|
Lite klargörande kring företagsrabbat av bmw. Som företag får du uppge ungefär hur många bilar du kommer köpa inom en viss tidsram. Berende på hur många bilar som kommer att inhandlas får man en rabatt på ca 8-12%. Dessa 8-12% står inte den lokala handlaren för utan han köper in bilen av bmw till det lägre priset och sedan kan man pruta den vanliga rabatten av sin lokala handlare utöver företagsrabatten. "Företagsrabatten" drabbar alltså inte den lokala handlaren utan han kan ge sin vanliga rabatt utöver denna "företagsrabatt" Exakt hur många bilar det är på hur många år kommer jag inte ihåg. Vet att vi har 10% och en kompis som jobbar på ett större företag har 12% |
|
|
hur går deT? köpt bilen än eller? |
|
|
10% är i princip omöjligt för en privatperson som inte har en relation med säljaren, läs köpt många bilar av han tidigare. It´s a fast world... |
|
| Som privatperson kan man nog inte få så mkt mer än 6% på en ny BMW. | |
|
B3, "Säg att du skulle kunna få med mok och vinterdäck så skalll du fan va riktigt nöjd " Skulle jag köpa ny bil för runt 300' skulle jag knappast vara riktigt nöjd med den dealen, så länge vi snackar std-vinterhjul. Men om man inte är någon vidare bra förhandlare så kanske man kan tycka sig gjort en bra affär. Sen skriver du "Helt otroligt felaktigt att tro sig få en 325 för under 300 papp i vår... snarare runt 325 tusen om den inte är väldigt välutrustad " Jag står fast vi det jag skrev tidigare, det är rena fakta. Du kan ju köpa en ny snikutrustad 325 för under 300'. Faktum är också att jag skulle bli mycket förvånad om det inte finns begagnade 325:or för under 300' i vår. Vi lyfter tråden i april igen. Racerbilen: Länk |
|
|
KN , Jodå, det kan man visst det. Det gäller att förhandla på rätt sätt bara. Skulle man kunna på med vinterdäck med på köpet så duger det med 7% helt klart tycker jag. |
|
| Andrè, 6% eller 7% gör ju ingen större skillnad. | |
|
BjörnB, du kan ju självklart köpa en snikutrustad ny 325 för under 300 efter som den ren kostar 292 eller nått sånt, och snikutrustar man den så kommer man ju inte så långt över 300 varför det inte är så konstigt att dessa snart kostar under 300. SKall du däremot ha den utrustningsnivå på bilen som en normal människa upplever vara rimlig så landar du på ca 360-370 papp och du kan ge dig på att den inte faller till under 300 till våren 06. Vad gälla rabatten så skulle det vara mycket intressant att höra vad du har fått för rabatt på en bil som du beställt. 10% existerar, som någon sa, inte om du inte är bundis med säljaren. SÄg att du kan pressa priset 3-4% vilket på den summan motsvarar vinterhjul och mok. |
|
|
En bil med listpris på 360' med 8% rabatt ger 330'. Vad skulle du själv ge för en sådan -05:a som är ett halvår gammal och gått 1500 mil? B3, 11% på en ny S**B. Ny BMW har jag aldrig köpt själv. Racerbilen: Länk |
|
|
går säkert att pruta lite på Länk |
|
|
Korak Det är E46! |
|
| sorry förmiddagar. | |
|
KN: Jag fick 8% på min E90. It´s a fast world... |
|
|
KN , 1% motsvarar c.4.200kr! En väsentlig skillnad om du frågar mig! Kan man pressa och få 8% istället för 7% eller 6% så blir det snabbt ganska mycket pengar. Det vet ju säljarna också. :-) |
|
| Clubsport, du kanske kan tipsa Din säljare på M så kan han ge mig 8%? ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.