|
|
|
|---|---|
|
Problem: När jag kör lite längre sträckor 30-60 min så knastrar det till utav helsike i högtalarna när man kör över skarvar eller gropar. Har testat att röra i kablarna som går in och ut ur steget när bilen står still men inget händer så det verkar inte vara något fel i kontakterna? När man stöter till steget dock, då knastrar det till. Problemet har varit från början men då jag inte kört så långa sträckor har det inte uppkommit ofta, men nu när jag kör bil i jobbet händer det ofta men BMW vill ha betalt, då det var 4,5 år sedan det installerades. Kan man byta ut slutsteget mot ett annat slutsteg och hur kopplar man det i sådant fall. Det verkar gå en himla massa kablar in och ut ur det. BMW vill ha 2500 kr för det (4x25W ungefär) När jag lät BMW i Solna installera CD-växlaren bad jag dem slänga in ett slutsteg för lite mer tryck, de bytte även högtalarna (utan att jag ville det och fick pröjsa lite extra därför). Kitet kallas Sound module el. likn. och slutsteget monterades under handsfacket. | |
|
Hejsan. Det låter som om det skulle räcka med att löda om inne i slutsteget. Eller med tur så kan det räcka med att spruta elektronik rengörning i och på kontakterna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.