|
|
|
|---|---|
|
Tjena nån som vet hur man monterar ner passagerar dörrn fram på en E46? Har problem med min el ruta nämligen | |
parolof |
För e36 men den är väl ingen större skillnad Länk |
|
Lossa dekorlisten upptill på dörren. Det görs genom att ta tag i den i bakkant och bara dra loss den. När den är borta blottas två torx-skruvar. Lossa dem. I underkant på armstödet finns två täcklock. Pilla bort dem och lossa torx-skruvarna som döljs bakom täcklocken. Lossa den lilla panelen som sitter på stället som motsvarar sidospegelreglaget på förardörren. Peta loss den försiktigt och du finner därbakom ytterligare en torx-skruv. Därefter kan du lossa dörrpanelen försiktigt, den sitter med vita clips. Börja i bakkant. |
|
|
Har just haft samma fel.. o det var inte lätt att "hitta" alla skruvar, man vill ju inte ta sönder något.. man nu när man har gjort det en gång så vet man ju hur det sitter.. Man tror ju att det sitter med flera skurvar för den sitter ganska hårt med clipsen, använder du skruvmejsel så lägg något skydd bakom lätt att det blir märken i lacken. lycka till Min bil: Länk |
|
| Hur går det när man har en Airbag mont. i dörren är det någon fara att lossa dörrsidan för att byta högtalar element? | |
|
Nej, det är ingen fara.. själva airbagen sitter i dörren medans högtalarna sitter i dörr sidan. Min bil: Länk |
|
|
Tackar för svaren. |
|
|
Spinner vidare på denna tråd. Behöver man lossa batteripolen innan man demonterar dörrsidan? Man vill ju inte att sidoairbagen går av medans man håller på, eller är det riskfritt?.... |
|
|
Av säkerhetsskäl bör du alltid ta bort ena polen från batteriet och låta bilen stå strömlös några minuter innan man skruvar i närheten av en airbag. Risken är liten att man utlöser den, men en skruvmejsel på fel ställe kan i värsta fall leda till att den exploderar och det är kraft nog att slå ihjäl en vuxen människa om man har plytet för nära... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.