|
|
|
|---|---|
rsarits |
Jag funderar på att köpa en E38 730 eller 740 D, hur mycket drar dessa bilar vid normal transportkörning till och från arbetet? Jag åker mest landsväg/motorväg, men det blir ju kö ibland... |
|
För 740d anges 0,98 för blandad körning och jag gissar att 730d ligger 1-1,5dl lägre. Vid ren landsväg/motorväg så är siffrorna givetvis lägre. ___ //Ulf |
|
rsarits |
Det är ju angiven förbrukning, det brukar ju kunna skilja både upp&ner med verkligheten. Tack ändå! |
|
Givetvis och verkligheten för en person skiljer sig för verkligheten för en annan. ___ //Ulf |
|
|
Man köper inte en sådan bil för att fundera på bränsleförbrukning.......... Der schönste Wagen von allem |
|
rsarits |
Joo, det gör man, i alla fall om man har en 530iA idag och åker 16 mil till och från arbetet varje dag. Jag vill inte offra någon prestanda men jag vill åka 7-serie och helst billigare än jag åker i 530:n |
|
730d har alltid legat högre i pris än 530d och urvalet är mindre, har du ägt en E39 nån gång? Tänk bara på att automaten (från GM...) är klen på 530d/730d så satsa på en manuell. Mvh |
|
rsarits |
Har ej ägt någon E39, men jag behöver/vill ha en större kaross än E34, och då är det väl bara E38 att välja på. Manuell är inget jag vill ha, så man kanske skall köpa 740DA i stället. Har den bättre automatlåda? |
|
Det är ordentlig vägskatt på dom vill jag minnas. Någon som har en siffra? //Månsson |
|
rsarits |
Kollade på VV:s hemsida, 9 - 10 tusen kronor/år |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.