AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.695

730 - 740 D, hur mycket drar dessa?

rsarits
Jag funderar på att köpa en E38 730 eller 740 D, hur mycket drar dessa bilar vid normal transportkörning till och från arbetet?
Jag åker mest landsväg/motorväg, men det blir ju kö ibland...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För 740d anges 0,98 för blandad körning och jag gissar att 730d ligger 1-1,5dl lägre. Vid ren landsväg/motorväg så är siffrorna givetvis lägre.

___
//Ulf
rsarits
Det är ju angiven förbrukning, det brukar ju kunna skilja både upp&ner med verkligheten.

Tack ändå!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Givetvis och verkligheten för en person skiljer sig för verkligheten för en annan.

___
//Ulf
Man köper inte en sådan bil för att fundera på bränsleförbrukning..........

Der schönste Wagen von allem
rsarits
Joo, det gör man, i alla fall om man har en 530iA idag och åker 16 mil till och från arbetet varje dag. Jag vill inte offra någon prestanda men jag vill åka 7-serie och helst billigare än jag åker i 530:n
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
730d har alltid legat högre i pris än 530d och urvalet är mindre, har du ägt en E39 nån gång?

Tänk bara på att automaten (från GM...) är klen på 530d/730d så satsa på en manuell.

Mvh
rsarits
Har ej ägt någon E39, men jag behöver/vill ha en större kaross än E34, och då är det väl bara E38 att välja på.
Manuell är inget jag vill ha, så man kanske skall köpa 740DA i stället. Har den bättre automatlåda?
Det är ordentlig vägskatt på dom vill jag minnas. Någon som har en siffra?
//Månsson
rsarits
Kollade på VV:s hemsida, 9 - 10 tusen kronor/år
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.