AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.457

Fick m5-märket bortplockat IGEN

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Blev av med ett m5 emblem under lunchen, så trist att man inte kan få ha får ha sina grejor i fred.

Jag har redan åkt och beställt ett nytt för det facila priset av 370 kr +moms (?), även om jag tvivlar på att jag sätter tillbaka det - det är nämligen inte det första som försvinner (med brytmärken som följd).

Aja, vet det egentligen är en banalitet, men var tvungen att skriva av mig. Jag har ju nämligen knappt haft bilen ute i sommar...

Appropå, något mer positivt, så tror jag det låg en blå m5e34 framför mig vid rödljuset Karlsbergsvägen/Torsgatan vid 12 tiden i Sthlm - någon här ifrån?

/axel

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tråkigt med beteckningen. På min bil så är de avbeställda från fabrik, så det finns inget att plocka.

//Schnitzer
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Att få emblemen "stulna" fram/bak redan i Garching, låter som ett sunt tillval :)

Gemini__
Hehe, ja de tog mina också i Garching. Tycker att de borde ha koll där men jaja. =) Synd att de har nallat din här i Sverige, hoppas inte skadorna på bilen blev alltför stora.

Mvh:
Thomas

Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk

mina e oxå tagna :(

A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders!
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Hm, man kan ju undra var alla emblemen tar vägen... ingen verkar ju ha dem på iaf...

Aja, finns nu iaf en bil till helt utan m5-emblem, man kanske skulle fortsätta själv med spoiler, kjolar, fälgar samt matta lacken något, innan någon annan glad amatör hinner före :)
Gemini__
Länk

Lägg ett bud på dessa emblem, fraktkostnaden blir förmodligen inte hög.

Länk
bmw alpina b3
370 kr så lite hoppas jag har kvar min alpina emblem den går på 1400 kr mmm mvh
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Birka: det var nog mig du såg:) Jag har inga emblem heller tack o lov.

Micke K. Länk
Jahangeer
I had my front grill emblem on the M5 stolen. I already got a new one, its actually metal. The one before was a copy and was in plastic,.....so I am thinking this emblem is really nice....maybe I should have it on my desk at work instead....its just going to get stolen again. What shall I do......maybe I could put it on during the day, take it off at night. Or just take all the emblems off front and back.

I hate those thieving bastards, bugger them all!!!!

J
Pe
77
Peter U
M5 2000
Sätt fast märket med karborre så slipper du brytmärken!

M-märken är bra business för BMW, de säljer otroligt många.
Är heller inte helt lätt att sätta fast på rätt ställe, det vore bra om det fanns med en mall. Själv fick jag mäta fram noggrannt.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

b97_knl,

Jag tyckte väl det var en gammal m5a, jag såg den nog förövrigt parkerad idag tror jag (saknade framplåt).

Aja, nu är ett nytt emblem inhandlat, jag fick 8% rabatt så det blev 340 kr istället - tack för det Bmw Solna.

Jahrhangeer, det nya hamnar nog snarare ”on my desk”, ett tag i alla fall. Man får väl se det så, att det är kul att i alla fall emblemen är populära. Trots att bilarna i andra sammanhang ses som kattskit och absolut inte anses vara värda mer än max 45 kkr för superduper ex (prova DI och eller lägg en värderingstråd på AP).

Jag kom i övrigt hem från Skåne i söndags. Jag blev av med ett emblem på m5an i tisdags (så den åkte in i garaget kvickare än den kom ut), i natt hade någon brutit sönder tanklocket och stulit 30 liter bensin ur vardagsbilen (blev att köpa ett nytt tanklock a 196 kr). Så totalt har det väl rullat kring 900 kronor på fyra dagar (+tid) på småstrunt som aldrig kommer med i någon statistik.

Det känns att man är hemma i Stockholm igen…och trivs – dvs. allt är precis som vanligt.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Välkommen hem:)

Micke K. Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja tror nog att det är en bra affär med emblemförsäljning för BMW, men det är bara BMW-ägare som köper dessa. Alla andra stjäl dem...
...från BMW-ägare
;)

///BMW - Was sonst!
Jahangeer
JohanE

A good point and well made.

J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.