AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.130

Läder eller inte?

Sida 1 av 2
lilldagge
Hej. inne på att köpa en 535 men vet inte om jag skall ta med läder eller inte...

Är "tygsäten" lika sköna att sitta i som läder?

på sommrarna blir ju läder så jävla varmt så man bränner sig. och på vintrarna svinkalla tills man fått upp stolvärmna.

för jag har hittat några fina bilar. men ingen med all utrustning :S

dom som har läder har inte full utrustning. dom med "tyg" har full utrustning. men ja ingen läder :S

så är läder så viktigt eller är de bara för att få den mer "Lyxiga" stilen i bilen?

tyg eller läder? lika bekväma? vad är bäst igentligen?

MVH
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Läder höjer ju "lyxkänslan" i bilen betydligt.
min 535 -92 är den första bil jag har skinn i, och jag kan säga direkt att jag aldrig kommer att köpa en bil utan igen!

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL foundout.
Gu
53
Gunsten
535 -88
Isf ska det ju vara något ljust läder, tycker ju jag iaf! Svart blir som sagt s*tans varmt på sommarn, sen transperar man ju nått djävulskt om de inte är ventilerat.. :/ Men som Filling säger blir ju lyxigare känsla..!!

BMW - Brings More Women
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag gillade inte läder alls, innan jag köpte bilen jag har idag ... med läder.

Nu tycker jag att läderlöst är obekvämt och fult...

/M

Min bil:
Länk
Alcantara är en bra kompromiss. Svalt på sommaren, varmt på vintern, och ett otroligt bra grepp. Snyggast är det också. Finns bara på bilar med M-paket...
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Har buffelskin i min 523 & det upplevs som svalt & lyxigt.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Självklart ska du ha den med läder!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Läder utan tvekan trots att det inte är optimalt i alla lägen. Alcantra fungerar säkert bra så länge man inte har barn i bilen men snyggare än skinn är det inte ;)

___
//Ulf
Läder ser väl riktigt snyggt och elegant ut som nytt. Men med åren och milen börjar skinnet bli säckigt, sprucket, repat, med mera. Alcantara ser ut som "nytt" fortfarande. Förutsatt att man inte har en arme av kräksjuka ungar då förståss... ;)
lilldagge
ingen som varar på min andra fråga :( om steptronic och tiptronic.

vad är de för skillnad?

bara namnet eller?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med PowerMac. Trodde först alcantara var väldigt känsligt men det verkar det inte alls vara. Hade alcantara i M5:an trots att bilen hade 10 år och 15.000 mil på nacken var klädseln som ny.

Både snyggt och skönt. Dessutom sitter man verkligen stadigt i ett par alcantara sportstolar.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

lilldagge: Varje biltillverkare har sina egna namn på automatlådor som går att växla manuellt. BMW's heter Steptronic medan VAG-bilar har Tiptronic. Har själv en V70 och där kallar dom det Geartronic. Alpina kalla sin Switchtronic.

I grunden är funktionen densamma men det kan skilja på sådana saker dom hur man växlar manuellt. Vissa har knappar i ratten eller paddlar medan man på andra får använda den vanliga växelväljare.

___
//Ulf
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Felet många gör är att dom inte smörjer in skinnet, gör man det en gång vart annat år så håller det sig fräscht i evigheter & är dessutom lätt att bara torka av om någon spiller & kladdar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg röstar såklart för schiinn:)
Röstar på textilklädsel!

mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
JONTEP: Ett annat fel som inte heller är helt ovanligt är att folk smörjer in skinnet för mycket och/eller för ofta. Men som du säger, vartannat år kan nog vara lagom om det är i fint skick.
ja, huvaligen för småsprukna hängskinnsäten som är totalinkletade med någon hal stinkande olja. Då kunde dom ha låtit bli istället.
Visa användare
279
norda
540iA -93
givetvis är det läder du ska ha!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det inte lite myt att läder blir jättevarmt på sommaren? Jag hade min bil stående 5 timmar i solen i 35 gradig värme, och jag kan inte påstå att stolarna var något problem. Och ett par minuter med AC så var bilen genomsval.

Röstar på läder speciellt på en beg. bil då iallafall jag brukar undra vad tygsätet vart med om. Jag ska beställa delläder på nästa bil.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Läder, läder, o ALLTID läder! "IMMER LEDER..."

(jag har även ett par fin-fina Lederhosen!)
Nåväl, jag anser det vara klart snyggast, o det är ju väldigt attraktivt ur vidareförsäljningssynpunkt! Sköter man bara skinnet enl. instruktionsboken, så håller det i evigheters evighet!
Så bra är det i BMW:s bilar! De kan NÄSTAN mäta sig med Britterna, vad gäller läderhantverk...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.