AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.054

Problem med kamkedjan 540ia -93

Sida 2 av 2
fjamsetramsa
Tackar..
Låter underligt med ras/problem vid så låga miltal som 12500/19000mil, mina har rullar 19400/22100mil, Dandelues har rullar 21100, hans gamla hade rullat 26000mil+ senast jag hörde något om den, alla fyra utan några somn helst problem, jag skulle säga att det är mycket ovanligt med kedjeproblem innan 30000-40000mil, men undantag finns säkert, det finns många 540 E34 i miserabelt skick, så ni som funderar på att sälja er fina 540 E34, tänk på att möjligheten att köpa en likadan senare är liten för samma pengar, bättre att köpa på sig flera nu i stället.

Mvh Stephan
Visa användare
94
hogman
540I -93
Stephan735i: Visst är det konstigt, men tyvärr sant. Jag tycker också det är konstigt efter 12 500 mil. Men det är tyvärr sant... Får se vad osm händer med bilen nu. Har inte kust att byta motor en andra gång. den ska in på Bmw om en vecka för felsökning. Men det känns inte speciellt spännande heller då dom inte har ett fast pris på något sätt :-(
hogman; Hade du bott i Stockholm hade jag rekommenderat Per Larsson bil o motorteknik, jag skulle säga att det behövs experter när det är krångligare än ett oljebyte, finns det inga liknande på västkusten?

Mvh Stephan
Visa användare
94
hogman
540I -93
Stephan735i; Nope, inte vad jag har hört talas om i alla fall. Finns inga riktigt bra ställen som kan Bmw här. Om jag inte ska lämna in den på Bmw förstås. Men i vissa fall är det ju rena ockerpriserna. 2500:- +moms för att byta bromsbelägg bak. Det gör jag ju själv. Men jag kolla bara för skoj skull. Kostade mig 500:- och 45-60 minuter. Så du kanske förstår att jag är lite avskräckt över att dom ska skruva i motorn i förmodligen ganska lång tid för att hitta något... ca 1000:- i timmen är ju inte gratis...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.