|
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja ha nu behöver jag lite hjälp. Kom hem från Västkusten för en stund sedan På gården står en 535IA-90 ,lucka skinn nyttavgas på kostad ca 10.000 , men killen som lämnat in bilen på verkstan har gått i personlig konkurs och kan inte betala jobbet.Kan man betala 20.000 för en sådan?? går fint(mätarställning 15000????)Import. MVH Hasso |
|
Låter inte dyrt! Blev nästan lite sugen själv...men då blir Frun TOKIG! fyrhjulsdrift är roligast! |
|
E23 |
20000 kr får väl betraktas som en skambud E23 |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det sitter vinterdäck på med plåtfälg MVH Hasso |
|
Det kan man säkert, åk och köp roligt att shoppa nytt. Kolla bara så bilen inte har några skulder på sig såsom leasing, lån eller motsvarande. En snabb koll på motor/ låda är väl aldrig fel om något oförutsett skulle hända. Se även till att du får med alla nycklar osv så inte din vackra blivande bil är borta en morgon, folk med skumt ekonomiskt förflutet vet man ju inte vad det kan bero på:) Mätarställningen är av mindre betydelse när den är såpass gammal, gå mer på skicket och du är ju kunnig på bilar. Gute glûck! Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
Asken det är lungt.Bilhandeln behärskar jag. kolla mailen. MVH Hasso |
| Hasso: stabilt. kolla mailen... | |
Har testkört bilen, skjuter på rätt bra. rätt rått drag faktiskt. Automatlådan växlar mjuk o fint i ekonomiläge, samt ändrar helt karaktär i S -läge. bilen svarar på ett helt annat sätt och växlingen blir mer distinkt, nån som har koll på om det är okey. MVH Hasso |
| det ang. automatlådan låter helt normalt...och priset låter bättre än normalt.... | |
Betalningfristen går ut på tisdag så vi får väl se hur det går, konstigt att man importerar en så pass "gammal" bil den är importerad och bes ua aug-01 Det finns ju dock en hel del väldigt fina såna här bilar till salu i Sverige. MVH Hasso |
|
passerade f.ö dina hemtrakter på väg hemåt igår kväll...synd att det var lite sent på dygnet, annars så hade du gärna fått jämföra med min bil.... Håller med att det verkar lite konstigt om den var importerad aug 01...med en så pass billig bil + importkostnader så kan han ju inte ha räknat med att kunna tjäna några pengar på den importen...kanske därför han kk:ade..eller så var det bensinkostnaderna som knäckte honom ;o).... Fast det kan ju oxå vara så att han importerat någon annan bil(ar) och mer eller mindre fått denna bil "på köpet".... |
|
jav vet inte vem som importerat bilen om han gjort det själv eller han köpt den av någon importör,men en sån här bil skull nog varit kvar i Tyskland, killen sysslar inte med bilhandel vad jag vet. Det är ju alltid kul att jämnföra, men kan säga att ijämnförelse med E39 så är 535an en väldigt gammal bil modell har ju funnits sedan -88 eller nåt. Men det var ju hyfsat klipp i maskin fast av en mycket råare karaktär än E39 528 men det har väl med fyrventilstekniken och vanos och dylika mordaniteter att göra Prestandamässigt är de nog rätt likvärdiga MVH Hasso |
|
kan bara nicka instämmande i din jämförelse mellan E34/E39....var för några år sedan på väg att köpa en 528 touring så jag hade en sådan hemlånad för noggrann provkörning och visst var det verkligen ett (om inte två) steg framåt...fast prestandamässigt så är de nog som sagt ganska likvärdiga..och den råa gången i M30:n har verkligen sin charm den oxå, den har ju funnits med sen långt före E34-modellen oxå. Fast prismässigt så är ju E34:an väldigt mycket bil för pengarna..och en suveränt skön milslukare på motorväg. Fast sen tycker jag att nyare bilar i sin strävan mot perfektionismen tappar lite "själ" och blir mer anonyma samtidigt som de blir tekniskt mycket bättre... |
|
|
Tjenare! För min egen del så tycker jag att automatlådan drar ned "vill ha faktorn",men den är säkert behaglig i stadstrafiken. Förmodligen känns den lite slöare o lite drygare på bensinen blir den också med aut. Men 20000 är ju ett superpris för en fräsch 535. Mvh Janne. |
|
|
hasso: tack för mailet. helt ok. Go ahead tycker jag. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Idag är det Tisdag Hasso! Har du köpt den? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
För väl reda på förutsättningarna fram emot kvällen hoppas jag, jag har lagt en bud så vi får väl se. Det kan ju tänkas att killen fixat fram pengar,men igår så hade han inte hört av sig. MVH Hasso |
|
Hur har det gått? Är nyfiken fyrhjulsdrift är roligast! |
|
Jag med! Förnärvarande så var killen inne igår och gjorde en delbetalning så tidsfristen sköts tiil Måndag. Sedan så fick en av killarna på verkstan sin 900 sönderbruten och okörbar så han behöver igentligen bilen bättre än jag som redan har 2, men budet ligger kvar, killen har en laptop ligger som säkerhet också men den är visst hans tjej eller nått så det är rena såpoperan men det är bara vänta och se vad som händer. Jag har ingen brådska ser det mest affärsmässigt bilen har jag ingen nytta av egentligen,men nån krona kan det kanske bli över om man säljer den. MVH Hasso |
|
Nu ska man väl inte profitera på andras olycka men jag är sugen på en laptop.... Hoppas det går vägen för dig så du får köpa bilen. Jag har varit sugen på den men lite olägligt just nu. Ska köpa en annan bil om två veckor. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
| Det faktum att att bilen är importerad "sent", aug -01 kan ju bero på att nån tysk/svensk/nisse som flyttat hit tagit med sin bil från Tyskland bara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.