|
|
|
|---|---|
|
Har ett skumt problem med min instrument komb.(Hastighetsmätarhuset). Den digitala displayen under hastighetsmätaren visar halva siffror,och ibland fungerar den? Jag och en polare testade att sätta i en annan,men den var helt död. När vi pluggade tillbaka min så var det samma problem igen,fast nu så har även airbags lampan börjat lysa. Den lyser säkert i fem minuter innan den slocknar? Någon som har en hint om vad det kan vara? Och om jag måste byta den. Så vill jag helst hitta en begagnad. Och isåfall så undrar jag vad man ska kolla på så att man vet att det är en likadan? Skulle vara väldigt tacksam för all hjälp. //MVH Mikael | |
|
Kolla i mektipsen under Gör-det-själv. Där finns en jättebra beskrivning hur man fixar döda pixlar. Om du har tagit löst instrumentmodulen se till att du rengör kontakterna från oxid innan du sätter tillbaka den. Kontaktspray eller skrapa och blås ordentligt på kontaktytorna. Thz |
|
|
Lånar denna tråden lite... Alla mina pixlar är med men belysningeni displayfönstret är kass. Får lysa med ficklampa om man ska se hur långt bilen gått. =( Är det krångligt att fixa själv tror ni? Tack på förhand grabbar! //Christoffer Bättre mer piss i Nilen, än massa barnkiss i Bilen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.