|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Undrar bara om det är någon som vet ifall Mpaketet är lackat i silver från fabrik på vissa E34 ? Eller är det bara folk som gör det för att det ska synas mer? Såg även någon som hade en mörkgrå bil o kjolarna var lackade i en något ljusare nyans. Såg även någon på blocket som skrev "Nürnberg ring paket" ? Vad menas med detta? /Mvh Nicholas | |
|
pröva sökfunktionen.. har varit uppe massa gånger innan... Du lär hitta en hel del att läsa om det där... _______ /Chrille |
|
|
vissa m5:or har jag sett med silver kjolar runtom samt att nuburgring paketet ska vad jag hört någon form av nivåreglering.. att bilen blir hårdare och lägre vid högre och hårdare körning samt mjukare och lite högre vid lugnare körning. Men som sagt det är vad jag hört! så testa som tidigare talare att söka i forumet 'I wish God was alive to see this' |
|
| Ok, ursökta den onödiga posten, tänkte inte på de :P | |
|
Har för mig att "standard" på en M5 E34 är att "kjolpaketets" nedersta del är lackat i "silver",detta kunde dock väljas ifrån vid fabrik varvid även den nedre delen var/är lackad i bilen kulör. "Nurnberg ring paket" finns inte,däremor "Nurburgring paket". Detta paket kunde väljas till på M5 E34 3.8 o innebär att man har en omkopplare på intrumentbrädan för stötdämparna,ett "sportläge" och ett "programläge". Vid sportläget "låses" dämparna i det "hårdaste" läget", i programläget anpassas dämpningen mer efter fart,hur mycket man svänger osv... Alla M5 E34 3.8 har dessa "elektrohydraliska dämpare" men det är bara de med Nurburgring paket som har omkopplaren på instrumentpanelen. I detta paket ingick även bredare bakfälgar,"servotronic" samt grövre krängningshämmare har jag för mig.. |
|
|
Ok,"Nurnberg ring paket finns inte,däremor Nurburgring paket". Excuse my french :D Ordet "däremor" finns inte heller ,men det finns ett annat ord som heter "däremot". ;) Tack för ett bra svar! |
|
|
Haha....jag har ALLTID massor me "felskrivningar" i mina inlägg..konstigt att de bara blev en ynka denna gång:-) |
|
|
Bekant till mig har en 3,8 med nurburgring paketet. Det fungerar inte på hans så bilen har låst sig i det hårda läget vilket är rätt hårt =) samt att nya dämpare kostar $$$$$ 'I wish God was alive to see this' |
|
|
Om man ska vara jättepetig, heter det Nürburgring, inte Nurburgring. Min uppfattning är att nerlack i bilens färg är mycket ovanligt, 80-90 % eller mer har kontrastfärg. Mvh Stephan |
|
Gemini__ |
Tim_82: Att dämparnas hårdhet har "låst" sig i ett läge behöver inte betyda att dessa är slut. Får han upp ett felmeddelande varje gång han startar bilen månntro? Hade detta problem förut. Då föregående ägaren hade felsökt en hel del, återstod inte många tänkbara felkällor. Testade att byta ut styrboxen till EDC-systemet. Boxen är placerad under baksätet intill batteriet. Köpte en begagnad box för 500kr, monterade den och till min förvåning (och glädje) hoppade systemt igång igen. Där kom man billigt undan. Finns boxar/styrenheter att köpa lite varstans. Köpte en till box för några dagar sedan på ebay.de. Hamnade på under 300kr, det är billigt. En ny kostar över 3000kr har jag för mig (någon som har några siffror?). Var i kontakt med en skrot också, de ville ha över 1000kr för en box. Det kan alltid vara värt ett försök, tråkigt när inte bilen fungerar 100%-igt. Mvh: Thomas Länk |
|
Först: Länk Sen: Länk Länk :) _______ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.