|
|
|
|---|---|
| Blir värderingen högre om det finns en stereo i bilen? Eller blir det bara likvärdigt med stereons pris? | |
parolof |
beror nog på åldern på köparen, jag bryr mej inte, är bara glad om ingen gjort hål i dörrsidor m.m |
|
Kan ju bara tala för mig själv...Men när jag köper en bil så är kvittar det i princip vad det sitter för stereo i, o således höjer en "fet" stereo inte priset i mina ögon,snarare tvärtom om man ägnat sig åt att ta håll i inredning mm på diverse mindre smarta ställen... Oftast när man köper en "äldre" begagnad bilen så är stereon eller dess avsaknad man kommer få minst problem med... För att svara på din fråga: Nej jag tror INTE att om du smäller i en "super-duper stereo" för 5000-6000 i din E30 att den kommer höja försäljningspriset lika mycket...En gissning är att det finns de som är villiga att ge kanske runt 3000 mer om du skickar me stereon,dock inte jag:-) |
|
|
Dock kan det vara av vikt på t.ex en E39 eller E46 att det är CD och inte bara kasett utan CD växlar styrningen På en 80 tals bil gör det varken till eller från, en orörd fin orginal 528 från 85 skall ju gärna ha den tidens värsting från t.ex. Clarion.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ytterst sällan som en stereo höjer bilens värde mer än vad stereon kostar, dvs det är knappast lönt att köpa och montera en stereo när bilen ska säljas. ___ //Ulf |
|
|
Är nog till eller från..ser det bara som en bonus om det sitter en cd i bilen inget jag skulle betala extra för, hade jag sålt bil så hade jag plockat ut cd-spelaren då jag anser att det ändå inte sänker priset på bilen. Kan ju dock vara ett bra argument istället för prutning att säga att man skickar med en cd-spelare =) --- Min BMW - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.