|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur räknar man egentligen antalet ägare till bilen? Min bil är en tyskland import. Dvs: En tysk ägare, importfirman, privatperson och sist jag. Skall man räkna med importfirman som en ägare? 3 eller 4st? Skulle det vara någon skillnad om det varit en svensksåld bil som stått hos en handlar mellan första och andra ägaren? Hur ser ni på detta? | |
|
Bilhandlare räknas alltid som en ägare om dom tex byter in bilen mot en annan eller importerar och reggar den här... Men om man låter en bilfirma sälja den åt en räknas dom väl inte som någon ägare? rätta mig om jag har fel.. Själv räknar jag inte en bilfrima som en riktig ägare eftersom dom inte använder bilen... |
|
|
Om man följer vägverkets papper då räknas ALLA som ägare för bilen men jag håller med , jag räknar inte bilfirmor som ägare, men du ska räkna med personerna som har använt och ägt bilen i tyskland, det är viktigt att veta historiken för bilen om den kommer från utlandet.... BMW - Bil Med Wingar |
|
| Antal ägare anser jag vara ointressant, däremot antalet brukare spelar roll. Fast jag är nog rätt så ensam om det i dessa tider av milhysteri. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.