|
|
|
|---|---|
BMW-frälst |
Hej M-vänner! Är på jakt efter en BMW M5 i E28 karossen. Hur många svensksålda beräknas det finnas. Vad är prisnivån? P.s Hade inte kungen en? /Martin |
|
De såldes inte alls i sverige, tyvärr. Men ca 5 stycken har importerats. Bara 2145 stycken byggdes. Jupp, kungen hade en. Med 518i beteckningar. |
|
| Ja helt klart så skulle det vara skit kul att äga en sån, men annars kanske M6:an kan vara ett alternativ den är ju oxå skapligt ovanlig och har väl samma motor. | |
BMW-frälst |
ILiveToRide, känner du till mer om kungens M5:a? /Martin |
| Prisnivån på en e-28 m5á ligger mellan 30000:- till 130000:- helt beroende på skick och miltal, finare ex kan betinga ännu högre pris. | |
|
BMW-frälst Vad jag har hört om Kungens M5 är att den är i brukskick och rullar privatägd. Har gått ca 20000 mil....såg nån bild på den för ett halvårsedan och den såg sliten ut (om det nu var den, men det påstods så iaf). Synd! Annars finns det ju som sagt inte många M5, bara 5-6 stycken tysklands importerade. Vill du ha M5 ska du åka till Tyskland och hämta en... Kan bli svårt att vänta tills någon av de få bilarna som finns i Sverige ska bli till salu. Länk där finns det info om M5 e28. se under modellguiden ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
finns en till salu på bmwbörsen just nu.... |
|
|
Japp, den som påstods vara kungens gamla var till salu för en tid sedan. Tokdyrt vill jag minnas. Min är inte BMW-byggd men dock med de rätta bitarna under huven... ;-) |
|
BMW-frälst |
Så det finns ingen mer svensksåld E28 M5 än kungens? Undrar om den går att få under 100 000 över huvud taget i så fall. Jag har haft en M535i och den var helrätt men en M5:a är en gammal dröm i den karossen.....jummi!! /Martin |
|
Som azkikr skrev: det finns en på bösen. Iofs inte svensksåld men ändå. Hade man lite kulor över så.... Länk Mats E BMWCS 3050 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.