AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.507

Erfarenheter av Lidköpings biltjänst.

Är det någon här som har handlat eller har några andra erfarenheter av dem? Länk

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Är oxå nyfiken. Nån som handlat av dem?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Utan att veta någonting om dom får jag säga att de flesta av deras bilar rullat väldigt lite i förhållande till årsmodell...

MVH Christofer
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Och alla bilar som rullat onormalt lite har ingen nummerskylt, således import...

MVH Christofer
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Jag bor själv strax utanför Lidköping och har ej hört något illa om dem men jag med säkerhet säga att de flesta bilarna är importerade. Någon speciell som är av intresse, kanske kan svänga förbi någon dag!

JIK
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Är intresserad av deras x5:a -02. Skall få alla papper faxade till mig imorgon, sen ringer jag BMW i Göteborg och ber dem kolla chassinummret.
Att flertalet av deras bilar är importerade råder inget tvivel om. Den jag är intresserad av är från Frankrike. Får väl ta fram skolfranskan och ringa :-)
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Fick serviceboken faxad idag. Servades vid ca 2800 mil efter 1 år i Paris, sen servades den i Tyskland efter 2 år och ytterligare 2000 mil. Enl Biltjänst är det bara 1 ägare. Körde 2800 mil första året sen ca 1000 mil/år de nästkommande 2 åren. Verkar lite "mysko". Tror nog jag passar på denna. Sen känns det sådär när de säljer ilen på kommission (stavning??), då har de inget direkt ansvar.
Att den rullat 2800 första året kan kanske exempelvis bero på att ägaren jobbade i Paris och långpendlade med bilen. Sen kanske han bytte jobb eller löste ut bilen om den var leasad och lät frugan hemma i surkålslandet köra bilen till dagis och jobb?

ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Du kan ha rätt "Pruttgas". Väntar på att de skall faxa chassinummret så skall jag kolla nogrannare.
Skall titta på en 4,4 imorgon. Kanske blir en provtur, har ju aldrig kört X5 ;-)
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Fortfarande inget svar från Biltjänst ang chassinummret. Hur skall man tolka det?? Skruvad mätare?? Jag skulle tro det.
Det lutar åt en 4,4 som är svensksåld.
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Nu fick jag chassinummret så det är nog iordning!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.