|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| ar nu i spanien bilen gar bra o varmnt,har akt 396mil enkel resa. | |
| 396 mil du är i Malaga då eller ?? | |
| ja narmare betamnt nerja. | |
| ursakta stavningen men de ar varmen. | |
| Min morsa bor i Malaga men jag bara flugit dit...har tänkt många gånger ta bilen..hörde av henne att i år har det vart jäkligt ibland i trafiken uppåt Madridhållet det som normalt tar 4 timmar har tagit 12 timmar att köra | |
|
Kör man via Madrid om man vill till Malaga? Trodde man fortsätta med Autopista de Costa eller vad motorvägen som går längst kusten nu heter. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Gör som spanjorerna och STÄNG AV AC:n. Annars så blir du förkyld, och kroppen chokas av vämeskillnaden. Dessutom kommer du att dricka för lite vätska och bli uttorkad utan att märka det, vilket gör att du blir trött. Om du sen dessutom på sedvanligt skandinaviskt sätt tankar på lite högoktanigt i baren så lär du garanterat bli uttorkad. AC:n och säkerhetsbälterna använder spanjorerna endast på Autopistan (motorvägen). ;) Ha en trevlig semester... :) |
|
|
Powermac. Likadant funkar jag i Spanien =) Tänk på att de har nolltolerans på alkohol i trafiken nu. D.v.s 0.0promille mot tidigare 0.5. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
| Nolltoleransen är förhandlingsbar beroende på din attetyd, spanska kunskap, samt om snuten gillar din bil. ;) | |
| Eller om du är släkt med någon svensk fotbollspelare som spelar i spanien. Så om du heter Larsson i efternamn så vet du nog vem du är släkt med eller hur. ;) | |
| Gaspedal: man kan åka mitt i landet via Madrid..men trafikstockningarna nu har vart från kust mot Madrid, | |
|
Intressant att man aldrig ser några bilar koka i dessa köer... =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
åkte via barcelona murcia granada inga som helst problem med trafiken allt gick bra. Länk |
|
|
Underbart WAN! Har själv kört fram o tillbaka den vägen sommaren -02. Gbg-Frankfurt-Lyon-Barcelona-Murcia-Malaga. Det hade jag gärna gjort om. Fast då inte i en bil från Hisingen... |
|
| wan får man fråga va din bil drog i snitt hela resan ner? | |
|
ja den drog 1,27-1,30.Länk Länk |
|
| WAN var d du som körde tillsammans med en finskreggad volvo på e4an i slutet på juli? | |
|
vart var de någon stanns Länk |
|
| ovanför stockholm på väg norrut! du körde ut på e4an och körde sakta, väntade in din finske polare sen gasade ni på | |
| inte varje dag man ser en svart e38 med stora fälgar och 4 utblås bak. | |
|
jaap de var nog jag,fast inte hade jag någon finsk polare med mej? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.