AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.897

BMW 735iA vs. BMW 740iA -92

Sida 2 av 2
PJ,

Komfort- och Konturstolar kom först på E38.
Horace.E.Hollywood
^pasi^ >< Ställer om stolen varje dag...delar juh bilen med hondjävulen man delar räkningar med ;)

Stolvärme.... Hmmmm vet jag fan inte....

Smidig affär ja....helt plötsligt verkar den inte lika smidig...han fick tydligen 6st 2:or på besiktningen...
som skulle kosta ca: 6000 att fixa...så nu ville han ha mer emellan =/

Får se hur de går.......annars åker de la in en tändsticka i mercan *AHAHAH*

Nerå....Men får la hoppas affären går i lås, saknar verkligen att åka BMW efter 1år i GUBB merca....220Hästar men ändå känslan av GUBBE i denna bil...

Turbo? neeee REAL POWER!
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Sorry Janne2 !

Det var inte för att ställa mig i bättre dager, bara kopierade rakt av från Jörgens options lista.
Men förbannat bekvämt sitter jag i varjefall :-).
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
ja du horace om du ställer om stolerna varje da då är ju el/minne precis de som du ska ha!!
jag hade lite tur jag bruden å ja sitter ju lika
men nog är det skönt att bara vrida spaken å luta sig bakåt

huu 1 år i merca jag lider me dig :-)
min vinter i volvo har inte varit rolig den heller

hoppas att bytet funkar som du vill!

H/Pasi

Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Ja om det är på det viset så låter det "bättre" med en 740. Vad menar du med att du skulle få lägga mer imellan sedan han varit o besiktat? Skulle du få betala reparationen av bilen eller? Låter inte helt riktigt tycker jag om det är så. Lägg på 6000 på din oxå då... Om det blir en annan än den du hade på gång , passa dig då för de riktigt billiga (om du inte gör en riktig koll förstås) då den kan bli dyrare i längden än vad det blir om du köper en fräsch från början. En 90'as 735 för under 30k skulle jag nog bli lite misstänksam mot.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Horace.E.Hollywood
David>< jag vet inte....Han säger att han "inte minns" de 15 emellan vi var överens om utan att det snarare var 20 MINST emellan...

Turbo? neeee REAL POWER!
323E21terror
740E32 är en oerhört imponerande bil som verkligen har prestanda trots sin storlek och V8 låter verkligen maffigt. Men lite fakta kvarstår dock som att en 735a kostar löjligt lite pengar jämfört med en 740 ca halva kostnaden för den. Det positiva med 735an är
billigare försäkring,skatt,servicekostnader,bränslekostnader,reservdelar..ja överhuvudtaget billigare ägandekostnader. Nu beror det naturligtvis på hur mycket man tänker köra och hur länge man tänker behålla bilen samt HUR viktigt det är att ha bra drag i bilen.

Jag skulle vilja påstå att köper man en så sen 735E34 som möjligt som dessutom råkar vara i ett ypperligt skick så är det snudd på omöjligt att få mer bil för pengarna. Säg att du betalar ca 70000kr för en totalt fullutrustad 735a från 1992 som dessutom är en lågmilare och ägd av en person samt superfin invändigt och utvändigt. Detta köp bedömer jag som mycket tryggt och den lär inte behöva några större reparationer på ett bra tag samtidigt som den är ganska billigt i övrigt att köra och äga.

Ska man köpa en likvärdig 740E34 så lär man nog få räkna med att lägga upp en bit över 100000kr och den är ju dyrare på alla plan samtidigt som motorn (v8) inte hängt med lika länge som den välbeprövade sexan som någon uttryckte sig och därmed kanske kan ha vissa barnsjukdomar eller andra problem som kan kosta dyra pengar..och den lär dessutom rasa mer i värde än 735an som man redan kan få tag på för löjliga summor. Komfortmässigt kan det inte skilja mycket och är det inte prioritet nr 1 med bra prestanda kan jag inte riktigt förstå varför välja en 740E34??

Personligen skulle jag välja en 740 framför en 735a, men det beror ju på att jag skulle aldrig välja en sådan bil som en bil man pendlar dagligen med då det skulle dra iväg för mycket med kostnaderna.

farten är min drog
323E21terror
ursäktar mina klantiga 740E34 uttryck, E32 skall det ju vara.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.