AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.196

Skakande bil !

dive
Problem har uppstått!
Jag är orolig!
Jag har en BMW 530 -93 med V8.a. Den har gått 20.000 mil hyfsat skick.
Nu har den börjat skaka/vibrera kraftigt vid gaspådrag - inte vid rullning eller broms utan enbart vid gaspådrag - i vilken hastighet som helst.
vad kan detta vara? Det har bara blivit värre med tiden och har pågått ca 2 månader. hela bilden vibrerar.
Snälla - kom in med tips!!!

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

obalans i kardanen? har du grejat med bilen innan det hände?

A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders!
dive
Det jag har gjort är hjulbyte. Tidigare hade jag 17 tums med centrumring men dessa hjul har jag aldrig haft centrumring på tidigare - och då inte skak.
Obalans i kardanen? mm..kan vara för det skakar och vibrerar i kardanrummet, ja alltså mellan stolarna fram. Vad kan detta relatera i för reparation? kostnad? Låter dyrt snyft...

Ulke
Stödlager till kardan, kostar 400 cirka och byts med lätthet .......
mvh Ulke
dive
Tackar för svaret..får väl skicka in den till verkstad och hoppas på att det är problemet.

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Stödlagret gissar jag på. Ganska säker...

Tack för ordet,
DANNE
Min bil: Länk
rsarits
Hardyskivan?
dive
Måste tacka för era svar - det var hardyskivan! Den kosdade ca 700.- plus ca 1400.- i arbete. Suveränt:=) men....
snyft nu återstår ett enormt vibratonsproblem i ratten/bilne vid farter mellan ca 70-över 100 km/h . jag har gjort hjulbalansering på alla hjul men detta har inte hjälpt. Kan det vara framvagnsinställning som behövs eller annat? Det vibrerar enormt!

Hoppas på lika givande svar som förut. Ni e duktiga här:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.