|
|
|
|---|---|
|
Vill bara varna för detta då jag vet att många här handlar delar över ebay och använder paypal... Det damp precis ner ett mail i min inbox som talade om att det hade varit onormala transaktioner på mitt PayPal-konto och att jag var tvungen att logga in på en sida för att återskapa mitt kontos fulla funktion. GÅ INTE PÅ DETTA! Mailet kom från help@paypalcardservices.com och mailet innehåller en länk som ser ut att gå till paypal.com men som pekar på helt annan server. Jag var inne på sidan och kollade och de har det lilla hänglåset som folk förknippar med säkra sidor, fast naturligtvis på fel ställe... nice touch.. /Fredrik | |
|
Tack för att du berättade det! Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Liknande mejl kommer från ebay som vill att man ska uppgradera inloggningsuppgifterna lika falskt det logga inte in via mejllänk |
|
Paypal varnar för detta på deras sida. Skriv alltid själv in adresses www.paypal.com Klicka aldrig på länk |
|
|
Vidarebefordra alla sådana mejl til spoof@paypal.com eller spoof@ebay.com omedelbums, det gör jag. Se till att få med all headerinformation i mejlet. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.