|
|
|
|---|---|
|
Letar efter en 530 Touring årsm. 01-02 med navi mm och är ut med en med DSP Professional ljudanläggningen. Ofta är beskrivningen i annonser (aven aukt. BMW handlare) sådär. Många skriver bara Hifi, eller inget alls. Ibland står det Business är inte detta ett utrustningspaket ? Hur ser man enklast att bilen har DSP Professional. /Henrik | |
|
Bläddra i menyn på Navin, finns där DSP så är det en DSP. DSP betyder att den har en 7-bands ekvalisator samt ECHO och ROOM-simulator. |
|
|
Ok, tack för tipset men jag har alltså inte bilen framför mig. Tänkte mest ngn lämplig fråga till säljaren som han/hon lätt kan kolla. Typ högtalare på ngt speciellt ställe ?? eller att det står "DSP Professional ngn-stans i bilen ?? /Henrik |
|
|
Som Magic säger så är det ju lätt att kolla på Navidisplayen. Bara att trycka på knappen "Meny" så visas alla val och om DSP är ett av dom så har bilen DSP. Annars är det om utrustningslista finns på första sidan i serviceboken. ___ //Ulf |
|
|
Finns DSP så har bilen en högtalare på instrumentbrädan (i mitten) /JS |
|
| Jag har DSP och jag har då ingen högtalare i mitten på instrumentbrädan. Lättaste kännetecken är som sagt DSP-valet i menyn alternativt kolla efter Nokiabasen bak i bilen (höger sida på Touring). | |
|
Har inte heller lagt märke till någon högtalare i mitten på instrumentbrädan. ___ //Ulf |
|
| Finns ingen högtarare i mitten på min heller | |
|
Förlåt frågan - men varför i hela världen DSP? Tillför enl. mitt förmenande inte ett F-B dugg! (Men det är kanske bara jag som är grinig.) ;-) Saij |
|
|
Håller med om att själva DSP inte tillför så mycket men den anläggningen är väl det bästa du kan få i E39 med originalprylar. ___ //Ulf |
|
|
Jag är ute efter hyfsat ljud med skaplig bas och jag har fattat det som att DSP Professional är det bästa som BMW kan erbjuda i E39:orna ?? Samtidigt verkar denna extrautrustning vara ganska ovanlig så jag kanske får stryka det på önskelistan i synnerhet om det inte verkar göra så stor skillad ?? /Henrik |
|
|
Henrik: Min nya bil har det, hurvidare det är bra eller inte märker jag om en 24h eller så när jag har hämtat den. Mina förhoppningar är att det är bättre än det standard businesspaketet som jag hade i min förra bil. Mina förväntningar är inte speciellt höga då många säger att det mest är trams. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
en vanlig std BMW radio med nya väljudeande högtalare i orginalhålen och ev. en aktiv bas ger ett klart bättre ljud än något orginal system från BMW klarar av.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
DSP låter helt klart bättre än Businesspaketet. Eller vi kanske bör omformulera det till att det låter mindre hemskt än Business. Klar skillnad är det hursomhelst. |
|
|
Kan inte annat än hålla med Stente, det är väldigt mycke mindre dåligt än standard business. Att säga att det är bra är nog till att gå till överdrifter, men mycket mindre dåligt är det :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.