|
|
|
|---|---|
|
Hej, efter att jag lämnat in bilen hos en BMW verkstad som inte var aktoriserad (men reparerar bara bmw) för ett kopplings byte så har ja fått en del strul. T.ex att ibland när ja växlar ner till 2an så låter det som om kopplingen inte är nedtryckt. Och när ja ska växla ur 5ans växel så är den trög (nästan samma känsla som när inte kopplingen är nedtryckt). Jag antar att det inte ska vara så. Kopplingsbytet gjorde dom för ca 2 månader sedan... Är det försent att åka ner och klaga? eller är det något annat som är fel och inte kopplingen? tack för ni tog er tid | |
Smiley© |
I mina öron låter det som om det är luft i kopplingssystemet, har dom gjort nåt med det också? Om det är försent att reklamera kopplingsbytet märker du när du ringer dom, för det tycker jag du ska göra. /Thomas |
|
luft i kopplings systemet? det vet ja inte vad dom har gjort.. Jag köpte en Orginal Koppling och gav till dom (jag tänkte byta den själv först men fick höra att det va ett jävla meck). Är det något ja själv kan åtgärda snabbt och enkelt? läs även mitt andra inlägg på denna länken: Länk jag bad dom även att byta vxl låds olja när dom ändå va där o pillade.. tack! |
|
| ´Känns kopplingen skum på nå sätt, gör den de så är de troligen luft i systemet..... | |
| om det är luft i systemet... kan det då ha kommit in p.g.a. kopplings bytet?? hur åtgärdar jag problemet?? | |
|
rolle83: Det låter som om verkstaden behöver justera växellänkaget åt dig gratis, antagligen har de inte brytt sig om det efter kopplingsbytet... Mvh |
|
Smiley© |
Det beror på vad dom på verkstaden sysslat med. Normalt sätt tar man inte loss slavcylindern från hydraulsystemet och då ska det ju inte komma in luft. Ditt kopplingsproblem kan ju iofs bero på att en av kopplingscylindrarna börjar bli dåliga. har du aldrig problem med att lägga i en växel? Vill du veta hur man luftar kan du använda sökningen på forumet så hittar du inlägg om det. /Thomas |
| jag har lite svårt att få i 2ans växel på höga varv... man får "slita" i den.... dom bytte vxl spak också eftersom min förra va dålig. hade inte det där "hacket" som klickar till när man lägger i backen... | |
| jag har märkt att när växeln blir trögare att växla ut ur 5ans växel är när växelspaken blir varm... Jag var borta hos verkstaden idag men dom hade stängt. stod inte när dom skulle öppna igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.