|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Har en bmw 328i-97. tänkte koppla in andra högtalare istället än dom orginal som sitter där bak i bilen. vilka av sladdarna är plus och minus har inte kollat ordentligt men de ser ut å vara många sladdar. om man kopplar in andra högtalare i samma storlek måste man ha dom plast kåperna som sitter undertill högtalarna + är dom lätt att skruva bort? Mvh |
|
Det borde bara vara två sladdar per högtalare, det lilla stiftet är plus om jag inte mins fel. Högtalarna i hatthyllan är superenkla att ta lös. Först tar du bort plastgallren i hatthyllan. Med milt våld (rakt upp) så ska dom klicka lös. Sen är det en skruv som låser hela paketet i plåten och till den krävs en kort stjärnmejsel. Efter att du tagit bort skruven så är det ett plåtclips som du böjer försiktigt åt sidan så ramlar hela högtalarlådan ner i bagaget. I min E36a var det små nokia 5" element med en annorluna korg som knappast går att ersätta rakt av med nånting annat. MDS har adaptrar för att hänga 6x9or under hatthyllan eller vad du nu vill ha. 6x9or ger iallafall ganska bra resultat i E36an och kan drivas med den inbyggda effekten i en modern huvudenhet även om ett slutsteg kan pressa ur det sista lilla. Pioneer TS-A6900 är en budgetmodell som jag testat och det är nog svårt att få bättre för 490kr/par Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.