|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag att den undre främre innerskärmen (vänster) har nötts ner rejält. Legat mot däcket helt enkelt. Hur kan det komma sig, det är ju mellanrum MELLAN innerskärm och däck! Sladden som hänger där och går till en givare är väl yttertemperaturgivaren? När jag nu tittade närmare på detta fenomen visar det sig att någon skruv eller något "clips" måste ha lossnat och innerskärmen pressas bakåt AV fartvinden. Bakåt betyder rakt mot däcket och ligger man då på farter upp mot maxhastighet så blir innerskärmen rejält tillbakapressad mot däcket. (Har just kommit hem från en tur till England via Calais-Dover). Har någon annan 3-serieägare (E-46) råkat ut för detta? Jag skall kontakta BMW imorgon för jag anser att detta måste vara en garantisak. Innerskärmarna borde väl vara fästa för att inte hamna på däcket. Vilket eventuellt skulle kunna orsaka en svår olycka i hög fart! | |
|
Det var ingen garanti på innerskärm speciellt inte den främre undre, nr 8 (se skiss: Länk ). Och framför allt inte på en bil med sportshassi som är fabrikssänkt. Det är en förbrukningsvara!!! BMW hävdar att det är vanligt pga att man parkerar och då "trycker" man loss skruv nr 7 ur fästklämman 10 (pga grässlänter och snödrivor!). Detta kan jag väl i och för sig köpa men är det då inte dags att förändra konstruktionen på infästningen????? Det fick bli en beställning av 1 st innerskärm nr 8. och 4 st skruv nr 7. och en fästklammer nr 10. Ca: 335.- kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.