|
|
|
|---|---|
|
Hej Idag när jag var ute och åkte i bilen och skulle blinka åt höger så märkte jag att den inte slutade blinka utan den började lysa konstant och gick inte att bli av med, t o m när bilen var avstängd och nyckeln urdragen så lös alla tre blinkers på högersidan. Detta har hänt förut men då har det blivit bra igen direkt efter om man "juxade" lite med blinkerspaken. Jag har läst om liknande fel här på forumet men symtomen har inte riktigt stämmt överrens med de fel jag har, men det brukar oftas vara samma svar: blinker reläet. Så frågan är, är det reläet som spökar även hos mig, och var någonstans sitter den? jag har en 525i -95 /jens | |
|
Har du drag så gissar jag på jordfel i släpvagnskontakten. /// Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Kan ligga nåt i detta, fast inte jordfel nu igen....) Om det är överledning mellan fast plus och höger blinkers i släputtaget eller dess kablage så skulle detta kunna ge fast ljus på denna sidan. Blinkreläet är gemensamt för båda sidor, kan inte gärna orsaka detta. Även fel inne i blinkesspakens kontakter skulle kunna orsaka detta, fast lite mera långsökt. Det är ju flera funktioner i spakens kontakhus, bl.a brukar tyska bilar ha möjlighet att tända positionsljus på endera sidan när allt är avslaget med nyckeln osv. Knepig överledning i kontakten kan nog ge ett fel som ditt. FP |
|
| Okej, då ska jag titta till kablar och annat som hör till, tack för hjälpen | |
|
När du hittat felet, meddela gärna vad det var. /// Micke Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.